• علایی مقدم :

تخصیص اعتبارات برای جامعه عشایری کشور /ارتقاء در بخش های مختلف انجام می‌گیرد

تخصیص اعتبارات برای جامعه عشایری کشور /ارتقاء در بخش های مختلف انجام می‌گیرد
   
تخصیص اعتبارات برای جامعه عشایری کشور /ارتقاء در بخش های مختلف انجام می‌گیرد |||| ||||

رئیس سازمان امور عشایر کشور امروز (چهارشنبه 7 مهر) در جلسه شورای عشایر که در استانداری فارس برگزار شد گفت : اگر قانون وجود نداشته باشد پیگیری ها به نتیجه نمی رسد. 

 
به گزارش راستین آنلاین علایی مقدم با بیان اینکه جامعه عشایر در برنامه ریزی های کشور مورد توجه ویژه قرار گرفت ،افزود :در برنامه ششم 17 بار نام عشایر در برنامه ریزی ها آمده است.
 
او با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی برای عشایر ایجاد شده است ، اضافه کرد: بیش از 160 میلیارد تومان در سال برای رسیدگی به عشایر از مالیات بر ارزش افزوده استفاده می کنیم.
 
علایی مقدم همچنین با بیان اینکه ارتقای شاخص های جامعه عشایری به صورت سالانه ۵درصد است ،اعلام کرد: آموزش و پرورش، آب، بهداشت و درمان، خانه های سیار بهداشت و ... در این قانون رشد کرده اند.
 
او از اعتبار ۵۰۰میلیارد تومانی تفاهم نامه برای آموزش عشایری خبر داد و عنوان کرد : قرارگاه محرومیت زدایی سپاه نیز ظرفیت قانونی برای عشایر کشور بوده است.
 
رئیس سازمان عشایر کشور با بیان به دستورات رهبری برای آبرسانی به عشایر گفت: شاخص آبرسانی عشایری و آب پایدار و سالم به بیش از 60 درصد رسیده است.
 
او با اشاره به ایجاد رفاه عشایری در کشور بیان کرد: 20 هزار پنل خورشیدی برای عشایر کشور توزیع شده و بیش از 200 میلیارد تومان به صورت بلاعوض به این کار اختصاص داده شده است.
 
علایی مقدم افزود: امسال حدود 6 هزار و 200 میلیارد تومان به دلیل خشکسالی به مراتع عشایر کشور آسیب رسیده است و 66 هزار کیلومتر راه عشایری در کشور سالانه باید رگلاژ شود.
 
او همچنین با بیان اینکه در بحران خشکسالی برای حمایت از عشایران تا پایان مهر خرید دام ادامه خواهد داشت ، اضافه کرد: بحث خرید تضمینی دام عشایر که مصوبه سختی بود در اردیبهشت 1400 مصوب شد .
 
علایی مقدم ادامه داد :بخشودگی وام تسهیلات عشایر در سال های گذشته از دیگر اقدامات برای جبران خسارات خشکسالی به عشایر بوده است.
 
رئیس سازمان عشایر کشور با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفاه عشایر فارس گفت: امسال 57 میلیارد تومان برای پروژه های آبرسانی، 2 هزار و 700 پکیج خورشیدی و 26 خانه بهداشت سیار با 9 میلیارد تومان اعتبار و ... از اعتبارات به عشایر فارس تعلق گرفته است.
 
او همچنین عنوان کرد : تنوع بخشی به مشاغل عشایری از تدابیر امور عشایر کشور برای جبران صدمات خشکسالی است که صنایع دستی، صنایع تبدیلی و ... از نمونه آنهاست.
 
وی اعلام کرد: یکصد هزار خانوار عشایر محروم در کشور بیمه رایگان خواهند شد و دراسفند امسال کنگره «بسیج عشایری» نیز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
486 کلیک ها  چهارشنبه, 07 مهر 1400 11:49
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا