دفاع مقدس دورانی که برای تمام سرزمین ها الگو شد

دفاع مقدس دورانی که برای تمام سرزمین ها الگو شد
   
دفاع مقدس دورانی که برای تمام سرزمین ها الگو شد |||| ||||

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بخشی از هویت تمدنی ایران در هشت سال دفاع مقدس با مقاومت همه شهدا و رزمندگات رقم خورد، مقاومتی که برای همه سرزمین‌ها الگو شد.

 به گزارش راستین آنلاین فرهاد اسماعیلی سه‌شنبه ٦ مهرماه در آیین استانی زنگ ایثار و مقاومت که در دبیرستان شاهد دالکی ناحیه یک شیراز برگزار شد، گفت: مقاومت در تمام فرهنگ‌ها، آیین‌ها و تمدن ها یک مفهوم مقدس است.

او با بیان اینکه مقاومت در برابر حوادث، بلایای طبیعی و در برابر تجاوزات با هدف دفاع از مرز و بوم و شرف و ناموس معنا پیدا می‌کند، افزود: از این رو مقاومت ارزشمند و مورد احترام است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تصریح بر این نکته که بخشی از هویت هر تاریخ و تمدنی از مقاومتی نشات می‌گیرد که در آن تمدن رخ داده است، گفت: افرادی که در برابر تجاوزات حوادث مقاومت کرده‌اند نیز در همه فرهنگ‌ها تبدیل به اسطوره‌های آن تمدن شده‌اند.

اسماعیلی ادامه داد: در سرزمین ما هم از تاریخ کهن تاکنون افرادی سنبل مقاومت در برابر تجازوات دشمن شده‌اند و در واقع تاریخ ما پر از مقاومت‌هایی است که بخشی از هویت مان را رقم زده است.دفاع مقدس نیز از جمله این مقاومت‌هاست که بی‌نظیر است و مدل مخصوص به خود دارد.

او اضافه کرد: دفاع مقدس ما در حالی رقم خورد که همه قدرت‌های مستکبر که احساس می‌کردند غرورشان شکسته شده با تمام توان و امکانات وارد جنگ شدند اما مقاومت شهدا و رزمندگان در برابر این تجاوز به نمادی از ایثار بدل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس جانانه از همه مال و دارایی خود گذشتند تا سرزمین، شرف، اعتقادات و آیین ما را از حمله و نابودی نجات دهند.

اسماعیلی اظهار کرد: البته این فرهنگ غنی، ریشه در قیام امام حسین(ع) دارد، چرا که در امتداد آن بود.

او با تاکید بر لزوم حفظ مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی، بیان کرد: اکنون که در دوران تمدن سازی قرار داریم تقویت اینگونه مولفه‌ها و انتقال آن به نسل جوان از اهمیت بسزایی برخوردار است، لذا این فرهنگ باید در نظام تعلیم و تربیت و جامعه رشد و نمو کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: مقاومت در برایر هجمه و تجاوز به دفاع مقدس ختم نشده و به اشکال مختلف خود را نشان داده و حتی در فضای مجازی شاهد عرصه جنگ هستیم و باز هم باید ایثار کنیم.

اسماعیلی که معتقد است که ایثارگری و مقاومت اگر در تمدنی وجود نداشته باشد، پایان آن رقم خواهد خورد، گفت: وقتی وارد زندگی شخصی و کاری شهدا می‌شویم با تفاوت‌هایی شاخص نسبت به افراد عادی مواجه می‌شویم.

او با بیان اینکه هجمه و حمله هیچگاه تمام نمی‌شود و در هر مقطعی به روشی ادامه می‌یابد، عنوان کرد: طی هشت سال دفاع مقدس ٢٨٠٠ شهید دانش آموز و نزدیک به ٥٠٠ معلم شهید در استان فارس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.همچنین ۴۴۶  جانباز و ٢١ معلم آزاده فارس امروز از افتخارات آموزش و پرورش استان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
539 کلیک ها  سه شنبه, 06 مهر 1400 20:16
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا