تمام افردا بالای ۱۸سال در فارس واکسینه می شوند /افزایش مراجعه به مراکز ۱۶ساعته

تمام افردا بالای ۱۸سال در فارس واکسینه می شوند /افزایش مراجعه به مراکز ۱۶ساعته
   
تمام افردا بالای ۱۸سال در فارس واکسینه می شوند /افزایش مراجعه به مراکز ۱۶ساعته |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که همه افراد بالای ۱۸ سال در استان فارس می‌توانند برای دریافت واکسن به پایگاه‌های واکسیناسیون این استان مراجعه کنند.

 
به گزارش راستین آنلاین مهرزاد لطفی دوشنبه ۲۹ شهریور در جلسه روزانه ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: واکسیناسیون علیه کروناویروس در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری تاثیر بسیاری دارد و لازم است جمعیت گروه هدف برای دریافت واکسن علیه این بیماری بشتابند.
 
او از تاثیر واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در کاهش مرگ و میر و جلوگیری از بستری شدن بیماران مبتلا به کروناویروس در مراکز درمانی و بیمارستان ها را قابل توجه دانست و اضافه کرد: بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در شرایط فعلی مربوط به افرادیست که هنوز واکسن دریافت نکرده اند، این امر نشانگر تاثیر واکسیناسیون در برابر خطرات این بیماری است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به گستردگی مراکز انجام واکسیناسیون کروناویروس در استان فارس، لازم است جمعیت گروه هدف که افراد بالای ۱۸ سال را تشکیل می دهند، برای دریافت واکسن تعلل نکنند.
 
لطفی ضمن ابراز نگرانی در خصوص کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، تاکید کرد: واکسیناسیون همراه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی می تواند از ابتلا به بیماری کووید۱۹ پیشگیری کند، بنابراین افراد واکسینه شده هم باید همانند افرادی که در انتظار نوبت دریافت واکسن کروناویروس هستند، در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی جدیت داشته باشند.
 
او با ابراز نگرانی از روند افزایشی مراجعه افراد مبتلا و دارای علائم کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته استان فارس گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تمام توان و ظرفیت های موجود، برای مدیریت و کنترل این بیماری به ویژه در امر ایمن سازی مردم جامعه تلاش می کند، بنابراین لازم است مسئولان دستگاه های اجرایی استان نظارت بیشتری بر رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در اصناف و اماکن پر تردد داشته باشند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از خبر آغاز نام نویسی دانش آموزان سال آخر متوسطه دوم (متولدین ۱ مهر ۱۳۸۲ تا ۱ مهر ۱۳۸۳) در سامانهsalamat.gov.ir خبر داد و گفت: با توجه به پیشگامی فارس در واکسیناسیون علیه کروناویروس، از زمان تحویل تا تزریق، به محض دریافت سهمیه واکسن دانش آموزان از وزارت بهداشت، اطلاع رسانی از طریق مبادی رسمی نظیر پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رسانه ها و خبرگزاری های معتبر، انجام می‌شود.
 
لطفی ضمن درخواست از شهروندان در خصوص رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس اظهار کرد: مردم استان مطمئن باشند که در شرایط فعلی، اولویت مجموعه سلامت تامین واکسن علیه این بیماری است تا بتوانیم به زودی تمامی مردم استان فارس را در برابر این بیماری ایمن کنیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
520 کلیک ها  دوشنبه, 29 شهریور 1400 14:24
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا