برخورد با بهره‌برداران غیرمجاز از برق قاطع و جدی است

برخورد با بهره‌برداران غیرمجاز از برق قاطع و جدی است
   
برخورد با بهره‌برداران غیرمجاز از برق قاطع و جدی است |||| ||||

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز با یادآوری اینکه برق‌های غیرمجاز از عوامل اصلی اخلال در تامین برق مطمئن و پایدار مشترکان قانونی است، تاکید کرد که این شرکت با هرگونه تخلف و سوءاستفاده از انرژی برق، به هر شکل، مطابق قانون و با قدرت برخورد کرده است.

به گزارش راستین آنلاین حسین صالحی شنبه ۲۷ شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان شیراز، در خصوص مواجه قانونی با متخلفانی که برداشت غیرمجاز از شبکه برق داشته و به این شیوه، حقوق سایر شهروندان را تضییع می‌کنند، گفت: در استمرار اقدامات گذشته و با اتکاء به این مصوبه، فعالیت‌های هدف‌مندی در راستای شناسایی و برخورد با سوءاستفاده کنندگان از شبکه برق، اجرایی شده است.

او با بیان اینکه برپایه مصوبه یادشده،  شرکت توزیع نیروی برق شیراز موظف به ایجاد گروه‌های اجرایی و به کارگیری راهکارهای مختلف، برای شناسایی شبکه و انشعاب‌های غیرمجاز در محدوده تحت نظارت این شرکت، شده است، گفت: از خرداد امسال و با راه‌اندازی گروه‌های مورد نظر، اقدامات شاخص و اثرگذاری در زمینه برخورد با ایجاد کنندگان شبکه غیرمجاز و نصب انشعاب‌های غیرقانونی برق انجام شده است.

صالحی گفت: اکنون ۱۶ گروه اجرایی و عملیاتی تشکیل شده و با تجهیز این گروه‌ها به بالابر و جرثقیل و همراه کردن گروه‌های اتفاقات عملیات امورهای هفتگانه و کارشناس حقوقی شرکت توزیع برق و ضابطان قضایی، اقدامات مناسبی در برخورد با متخلفان در مناطقی از شهرستان شیراز، عملیاتی شده است.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به صدور حکم قضایی از سوی دادستانی مرکز فارس و تسری حمایت‌های قضایی و انتظامی، گفت: یکی از ماموریت‌ها شناسایی و برخورد قانونی با ایجاد کنندگان شبکه‌های غیرمجاز برق در محدوده باغ شهری‌های احداث شده خارج از ضوابط قانونی و بدون مجوز است.

او با تاکید براینکه براساس دستور دادستانی، شرکت توزیع نیروی برق شیراز تحت هیچ عنوان انشعاب برق به اراضی باغشهری واگذار نمی‌کند، گفت: تنها باغشهری‌هایی که دارای مجوزهای لازم از دستگاه‌های ذیربط باشند و همه امور مربوط به تملک، نقل و انتقال و ساخت و ساز، براساس قوانین و مجوزهای رسمی انجام شده باشد، امکان دریافت انشعاب برق را خواهند داشت.

صالحی اضافه کرد: از خردادماه امسال و بعد از مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال، خوشبختانه موفق به شناسایی شبکه های غیرمجاز در باغشهری های محدوده بخش سیاخ و دارنگون و دشتکوه شده‌ایم.

او گفت: در یک مورد ماموریت در محدوده باغ شهری‌های غیرقانونی منطقه سیاخ دارنگون و کهمره سرخی شهرستان شیراز، ضمن شناسایی یک شبکه در حال احداث برق غیرمجاز، تعدادی پایه و بالغ برق ۷۰۰ متر کابل جمع آوری و توقیف شد. 

صالحی با اشاره به شناسایی یک شبکه غیرمجاز و جمع‌آوری 4 پایه و 120 متر کابل در منطقه سپیدان، خاطرنشان کرد که در محدوده باغ‌شهری‌های دشتکوه نیز با شناسایی یک شبکه و انشعاب غیرمجاز، ۶ پایه و ۳۰۰ متر کابل جمع آوری و توقیف شده است.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: شبکه غیرقانونی در حال احداث منطقه دارنگون، برای ایجاد حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز احداث شده بود که زمینه استفاده غیرقانونی روزانه حدود ۱۰۰۰ کیلوات برق را برای متخلفان فراهم می‌کرد. شبکه جمع آوری شده در منطقه دشتکوه نیز با هدف تامین برق حدود ۱۵۰ مشترک غیرمجاز ایجاد شده بود که زمینه برداشت غیرمجاز برق به میزان ۷۵۰ کیلووات برق به صورت روزانه را فراهم می‌کرد. 

این مقام مسئول در توزیع برق شیراز خاطرنشان کرد که برخورد با این متخلفان و جلوگیری از احداث شبکه و بهره‌برداری غیرمجاز از برق، منجر به 16 میلیارد ریال صرفه‌جویی و جلوگیری از اختلال در تامین برق مطمئن و پایدار مشترکان قانونی، شده است.

صالحی با اشاره به اهمیت همراهی مردم برای برخورد با هرگونه سوءاستفاده از شبکه برق، خاطرنشان کرد که همه شهروندان امکان این را خواهند داشت که به شکل کاملا محرمانه، گزارش‌های تخلف را به اطلاع دستگاه‌های مسئول برسانند.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: از مردم درخواست می شود که اگر اطلاعی در این زمینه دارند، از طریق اپلیکیشن "برق من" اقدام کرده یا طی تماس با شماره تلفن ۳۲۲۶۳۳۸۸ یا ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۱۲۱۰۰۰ یا مراجعه به پورتال الکترونیکی این شرکت، گزارش‌های خود را انتقال دهند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
342 کلیک ها  شنبه, 27 شهریور 1400 14:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا