جنگ اقتصادی امروز روایتگری جدا گانه می خواهد /فعالیت‌های جهادی رسالت مهم رسانه‌های انقلابی است

جنگ اقتصادی امروز روایتگری جدا گانه می خواهد /فعالیت‌های جهادی رسالت مهم رسانه‌های انقلابی است
   
جنگ اقتصادی امروز روایتگری جدا گانه می خواهد /فعالیت‌های جهادی رسالت مهم رسانه‌های انقلابی است |||| ||||

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در این نشست با بیان اینکه انقلاب اسلامی استمرار عاشورای حسینی است، اظهار داشت: حاکمیت امامت و رابطه امام و مردم دو موضوعی بود که دشمن در روز عاشورا و واقعه کربلا آن را هدف قرار داده بود.

 
به گزارش راستین انلاین سردار محمد زهرایی  با بیان اینکه انتقال پیام کربلا توسط حضرت زینب سبب ماندگاری واقعه عاشورا شد، گفت: حاکمیت دین کاری است که انقلاب اسلامی انجام داد و رابطه امام و امت را در قالب این حاکمیت تعریف کرد، موضوعی که در روز عاشورا نیز مطرح بود. 

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه شهید آوینی روایتگر جهاد و دفاع مقدس بوده است، تصریح کرد: امروز دفاع مقدس نوین است و افسر و سرباز خودش را می‌خواهد، در جنگ اقتصادی و جنگ نرم فرهنگی امروز باید روایتگر خودش را داشته باشد.
 
سردار زهرایی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در برهه‌های حساس کرونا گفت: وقتی بازار سیاه ماسک ایجاد شد، گروه‌های جهادی وارد عمل شدند یا در بحث تغسیل اموات کرونایی گروه‌های جهادی در همان روزها نخست وارد شدند که همه اینها فتح خرمشهر امروز است.
 
وی با بیان اینکه روایت کردن کار این گروه‌های جهادی وظیفه‌ای است که باید هنرمندانه و به صورت حرفه‌ای انجام شود، افزود: برای تفاهم‌نامه‌ای که امروز منعقد می‌شود جدول زمانی و با کمیت در نظر گرفته شود.

 

رئیس بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه بیش از ۳ هزار گروه جهادی در استان در حوزه‌های مختلف فعال هستند، اظهار داشت: گروه‌های جهادی در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، سلامت، اقتصاد و اشتغال فعال هستند و در زمینه کرونا نیز ۱۸ خدمت تعریف شد که امروز به ۲۰ خدمت رسیده است.
 
وی با بیان اینکه امروز گروه‌های جهادی به صورت تخصصی ساماندهی شده‌اند، گفت: این گروه‌ها امروز در حوزه‌های مختلف فعال هستند که از جمله می‌توان به ۵۴ گروه در حوزه آبرسانی، ۵ گروه در حوزه راه‌سازی، ۳۶ گروه در حوزه مدرسه‌سازی، ۵۱۰ گروه در حوزه ساخت مسکن، ۱۰۵ گروه در حوزه واکنش سریع و امداد و ۲۶۰ گروه در حوزه کارآفرینی و اشتغال اشاره کرد.
 
رئیس بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه تنها در حوزه عمرانی در سال گذشته ۱۲۷۰ پروژه تعریف شده است، بیان کرد: ۵۴۵ پروژه مربوط به ساخت، ۴۴۰ پروژه مرمتی و ۲۸۵ مورد نیز تکمیل پروژه‌های عمرانی بوده است که در دیگر حوزه‌ها نیز به همین شکل است.
 
وی با اشاره به حوزه‌های مختلف کاری گروه‌های جهادی تصریح کرد: رزمایش واکسیناسیون دام عشایر که تا پایان شهریورماه ادامه دارد و ۲ میلیون دام واکسینه می‌شوند بخشی از کارها است همچنین در نوروز امسال ۱۹۵ گروه جهادی فعال بودند و از ابتدای تابستان نیز ۸۶۰ گروه جهادی در قالب اردوهای یک تا ۱۵ روزه در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.
 
قزل سفلی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در میدان حاضر هستند اما باید مورد پشتیبانی و حمایت قرار بگیرند، عنوان کرد: برای این منظور به این تفاهم رسیدیم که ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای استان را به عنوان پشتیبانی برای فعالیت گروه‌های جهادی قرار دهیم.
 

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: روایت هنرمندانه فعالیت‌های جهادی رسالت مهم رسانه‌های انقلابی است.

سردار بوعلی شنبه ۱۳ شهریور در آیین انعقاد تفاهم‌نامه روایت هنرمندانه گروه‌های جهادی که با حضور سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و جمعی از مسئولان استان فارس برگزار شد، عنوان کرد: اگر اخلاص و تواضع معیار کار باشد مطمئنا نتیجه‌ای ماندگار و بسیار خوب در بر خواهد داشت.

او با بیان اینکه مولفه مهم در فعالیت‌های جهادی استفاده از ظرفیت مردم برای انجام کارهایی است که فراتر از توان سازمان‌هاست، افزود: هدف اصلی گروه‌های جهادی خدمت رسانی به مردم، فرهنگ سازی و تربیت نیروهای انقلابی و جهادی است.

فرمانده سپاه فجر فارس عنوان کرد: یکی از آثار مثبت حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم ترویج روحیه کار جهادی در بین دست اندرکاران امور است.

سردار بوعلی خاطرنشان کرد: اگر اخلاص و تواضع معیار کار باشد مطمئنا نتیجه‌ای ماندگار و بسیار خوب در بر خواهد داشت که این دو شاخصه در فعالیت گروه‌های جهادی متبلور شده‌اند.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این نشست با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های هنری استان فارس برای انعکاس فعالیت جهادگران لازم است، گفت: وجود ۳ هزار هنرمند و بیش از ۳۵۰ رسانه برخط و مکتوب ظرفیت‌هایی است که استان دارد که باید انعکاسی ظریف و هنرمندانه از فعالیت جهادگران داشته باشد.
 
او با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تمام توان در کنار شما است، افزود: در این میان می‌توان با همکاری و استفاده از ظرفیت بسیج هنرمندان و رسانه گام‌های مثبتی برای تعالی نظام اسلامی برداریم.
 
هادی رضایی، مسئول بسیج رسانه استان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه بازسازی فرهنگ و رسانه از سوی مقام عظمای ولایت مطرح شده که می‌توان این را به صورت ویژه دنبال کرد، گفت:با وجود همه کارهایی که انجام شده اما کارهای ما پیوست رسانه‌ای ندارد و برای این کار باید راوی و دوربین هم قدم با گروه‌های جهادی فعالیت کند.
 
او با بیان اینکه ما در اعلام کارهایی که کرده‌ایم ضعیف عمل کردیم، تصریح کرد: باید برای همه کارهای خوب پیوست رسانه‌ای داشت که این خلا امروز احساس می‌شود.
 
مرتضی جعفری، معاون فرهنگی شهردار شیراز نیز در پایان این نشست گفت: در مجموعه شهرداری این آمادگی وجود دارد که فعالیت گروه‌های جهادی که مخلصانه برای رفع محرومیت مردم تلاش می‌کنند، چاپ و منتشر کنیم. 
 
در پایان این مراسم ضمن تقدیر از ۳ نفر از نویسندگانی که در عرصه روایت فعالیت جهادگران قلم زده بودند، تقدیر و تشکر شد همچنین تفاهم‌نامه همکاری برای روایت هنرمندانه فعالیت جهادگران به امضای دستگاه‌های مرتبط رسید.
 
در ادامه نیز از نشریه منهای نفت که به صورت تخصصی به معرفی کارآفرینان برتر صندوق های قرض‌الحسنه اشتغالزا بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی می‌پردازد، رونمایی شد.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
663 کلیک ها  شنبه, 13 شهریور 1400 15:26
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا