روند نزولی میزان ابتلا به کرونا در فارس /افزایش آمار مرگ در سنین زیر 60 ساله‌ها

روند نزولی  میزان ابتلا به کرونا در فارس /افزایش آمار مرگ در سنین زیر 60 ساله‌ها
   
روند نزولی  میزان ابتلا به کرونا در فارس /افزایش آمار مرگ در سنین زیر 60 ساله‌ها |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این هفته نسبت به هفته گذشته شاهد روند نزولی میزان ابتلا به کرونا و موارد بستری در بیمارستان‌های فارس بودیم.

 
مهرزاد لطفی که همچنان به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان بستری است، سه‌شنبه ۹ شهریور به شکل ویدئویی در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز شرکت کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۲۳ بیمار کووید۱۹ را در استان فارس از دست دادیم.
 
افزایش آمار مرگ در زیر 60 ساله‌ها
 
این مقام مسئول در استان فارس افزود: ۵۶ درصد از این جانباختگان، افراد زیر ۶۰ سال هستند و این موضوع هشداری برای توجه بیش از پیش به دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه از سوی جوانان، به عنوان قشر فعال و مولد جامعه است.
 
آمار بالای اینتوبه
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نزولی شدن آمار ابتلا و بستری کرونا در فارس نسبت به هفته گذشته، در خصوص تداوم این وضعیت ابراز امیدواری و اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌ ویژه بیمارستان‌های فارس، اینتوبه هستند که آمار بالایی به شمار می‌رود.
 
واکسینه شدن 80 درصد گروه بالای 60 سال در کشور
 
او همچنین ضمن بررسی روند اجرای برنامه واکسیناسیون در استان گفت: پوشش واکسیناسیون در حال افزایش است و با توجه به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیش از ۸۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال در کشور واکسینه شده‌اند که استان فارس در این زمینه از متوسط کشوری نیز بالاتر است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تاکنون نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در فارس به گروه‌های هدف تزریق شده و با توجه به وسعت و جمعیت استان، واکسیناسیون در شهرها و روستاهای فارس به خوبی انجام شده و همچنان ادامه دارد.  
 
لطفی از فعالیت ۱۳ مرکز واکسیناسیون در شیراز خبر داد و خاطرنشان کرد: در شیراز به عنوان شهر پیشرو در راه اندازی مراکز واکسیناسیون خودرویی، همچنان سه مرکز به شکل خودرویی فعال است.
 
رئیس علوم پزشکی شیراز با قدردانی از تلاش اعضای ستاد مدیریت کرونا دانشگاه در مدت شیوع اپیدمی کرونا، گفت: تا امروز ۳۹۵ نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شده و دو هزار و ۱۷۲ مصوبه در این نشست‌ها به تصویب رسیده است که به طور میانگین روزانه ۶ مصوبه را شامل می‌شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
560 کلیک ها  سه شنبه, 09 شهریور 1400 15:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا