دولت به تعهداتش در زمینه مسکن خانواده ایثارگران عمل کرد

دولت به تعهداتش در زمینه مسکن خانواده ایثارگران عمل کرد
   
دولت به تعهداتش در زمینه مسکن خانواده ایثارگران عمل کرد |||| ||||

استاندار فارس با بیان اینکه دولت تمهیداتی اساسی برای رفع نیازهای خانواده‌های معظم شهدا، آزادگان و ایثارگران اندیشیده، گفت: در زمینه اشتغال و ایجاد مسکن برای این قشر از جامعه سرمایه‌گذاری کردیم.

 
به گزارش راستین آنلاین عنایت‌الله رحیمی دوشنبه یکم شهریورماه در نشستی صمیمی با جمعی از آزادگان دفاع مقدس در استان فارس، گفت: آزادگان از آزادی و زندگی خود و خانواده‌هایشان گذشتند که آزادی و عزت را برای ملت و کشور به ارمغان آورند و از همین رو، درس مقاومت و ایثار را باید از آنان آموخت. 
 
او با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس آینه تمام‌نمای مقاومت است، افزود: این روزها به‌شدت به توسعه و ترویج فرهنگ آزادگی نیازمندیم و تاکید مقام معظم رهبری نیز بر همین است. 
 
استاندار فارس خاطرنشان کرد: آزادگان، شهدا و ایثارگران بی هیچ چشم‌داشت از هستی خود گذشتند و پایداری نظام مدیون این عزیزان است. 
 
رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از مسئولان در گذر زمان و پیچ و خم امور اداری ممکن است ارزش و ارج و قرب آزادگان را از یاد ببرند، گفت: از این فراموشکاری عذرخواهیم و واقعیت این است که هرگز این موضوع مورد غفلت مسئولان نبوده است. 
 
او افزود: در زمینه مسکن تفاهم‌نامه‌ای تنظیم شد و استانداری فارس قبول تعهد کرد که برای ساخت ۱۰هزار واحد مسکن، زمین تامین کند که از این تعداد ۶هزار واحد را برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرده‌ایم و مابقی در سال آینده تامین می‌شود. 
 
استاندار فارس اعلام کرد: تعهد یادشده برای تامین زمین انجام شده ولی اینکه آیا مسکن ساخته شده یا خیر در اختیار استانداری نبوده است زیرا در این حوزه دو موضوع وجود دارد؛ یکی آورده متقاضیان و دیگری تسهیلاتی که بنیاد شهید و بانک ارائه می‌کنند. 
 
رحیمی با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرستان‌ها رویه واگذاری گروهی پیش گرفته شده است، گفت: این اقدام تجربه‌ای مثبت و موفق ارزیابی شده اما در کلانشهر شیراز به علت کمبود و فشار تقاضا بر روی زمین، امکان واگذاری گروهی وجود نداشت درنتیجه سایت‌هایی را برای بلندمرتبه‌سازی تدارک دیدیم تا مشکل خانواده‌های شهدا، ایثارگران و آزادگان حل شود. 
 
او درباره اشتغال این خانواده‌ها نیز گفت: افزون بر قانون استخدامی مبنی بر به کارگیری درصد مشخصی از اعضای خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان، هر کارخانه اعم از بخش خصوصی یا دولتی سهمیه‌ این عزیزان را در اولویت قرار داده‌اند و از نظر تعدادی نیز آن را افزایش داده‌ایم. 
 
استاندار فارس با بیان اینکه به درخواست‌های تشکل‌های ایثارگری در تمامی حوزه‌ها پاسخ داده شده است، عنوان کرد: پاسخگویی به این عزیزان در کمترین زمان ممکن در جلسه‌های مختلف بررسی و به آنها حتی به صورت موردی رسیدگی شده است. 
 
رحیمی خاطرنشان کرد: استان فارس تنها استانی است که در زمینه اعطای جهیزیه به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با کمک مستقیم دولت اقدام کرده است. 
 
او در همین زمینه به تامین مسکن محرومان، مسکن بی‌سرپرستان و ایتام، زیر پوشش قراردادن ایتام، پیگیری توسط خیران و کمک‌های دولتی نیز اشاره کرد.
 
استاندار فارس با اشاره به اینکه بیش از ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مومنانه از سوی مردم فارس در اختیار نیازمندان قرار گرفته است، افزود: فارس در این زمینه رتبه نخست اعطای کمک در کشور را به خود اختصاص داده است که بخش اعظم آن را استانداری و مجموعه فرمانداران تامین کرده‌اند. 
 
استاندار فارس همچنین وحدت رویه در اعطای خدمت را از دستاوردهای نظام دانست و بیان کرد: با وجود تحریم و شرایط دشوار اقتصادی و موانع دیگر در این حوزه تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم‌، تغییر دولتها نباید برای آبادانی کشورمان تاثیر گذارد زیرا همگی سرباز نظام هستیم گاه در لباس مردم و گاه در لباس خدمتگزار آنان.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
252 کلیک ها  سه شنبه, 02 شهریور 1400 09:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا