آمادگی بخش خصوصی فارس برای واردات واکسن

آمادگی بخش خصوصی فارس برای واردات واکسن
   
آمادگی بخش خصوصی فارس برای واردات واکسن |||| ||||

استاندار فارس با اشاره به تاکید رئیس جمهور در تامین سریع واکسن مورد نیاز کشور، به آمادگی بخش خصوصی استان برای واردات واکسن مورد تایید وزارت بهداشت اشاره کرد و خواهان دستور ریاست جمهوری برای صدور مجوز این واردات شد.

 
عنایت‌الله رحیمی یکشنبه ۳۱ مرداد در ارتباط ویدئویی با جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، به تشریح وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس پرداخت و پیشنهاداتی برای کنترل و مدیریت این بیماری ارائه داد.
 
رحیمی افزود: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی استاندار فارس، هم اکنون از ۳۶ شهرستان استان، ۳۲ شهرستان در وضعیت قرمز و ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.
 
استاندار فارس با اشاره به اینکه آمار تجمعی تست در استان یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۲۴۷ است، آمار تجمعی تست مثبت را ۳۶۲ هزار و ۳۵۱ مورد اعلام و اضافه کرد: بر اساس این آمار ۳۰ درصد از تست‌های انجام شده در فارس مثبت بوده که این رقم برای آخرین هفته به 40 درصد افزایش یافته است.
 
رحیمی بهبودی بیماران مبتلا به کرونا در فارس را ۹۴ درصد اعلام کرد و گفت: متاسفانه تا کنون ۵۸۳۷ نفر از مردم استان را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌ایم.
 
او با بیان اینکه استان فارس 2504 تخت عادی ویژه بیماران کرونایی را ظرفیت سازی کرده است، گفت: در حال حاضر ۲۶۳۵ بیمار در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که این آمار نشان دهنده اشغال ۱۰۵ درصدی تخت های بستری عادی است.
 
به گفته استاندار فارس، ظرفیت تخت‌های بستری ویژه در استان ۴۵۴ تخت است که هم اکنون ۹۵ درصد این تخت‌ها با بستری ۴۳۱ بیمار اشغال شده است.
 
رحیمی در ادامه تعداد کل بیماران موجود در استان را ۵۳۱۸ نفر شامل ۳۰۶۶ بستری دائم و ۲۲۵۲ بستری موقت دانست و گفت : تعداد بستری جدید روزانه در فارس نیز ۶۰۰ نفر است.
 
رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در فارس همچنین به ارائه آمار واکسیناسیون در استان پرداخت و عنوان کرد: کل واکسن تزریق شده تا کنون ۱۳۱۰۶۴۷ دوز بوده که از این تعداد ۸۹۲۷۰۸ دوز در نوبت اول و ۴۱۷۹۳۹ دوز در نوبت دوم تزریق شده است.
 
رحیمی در خصوص اقدامات پیشگیرانه فارس در مقابله با کرونا گفت: ایجاد ۳ بیمارستان پشتیبان با ظرفیت ۱۵۵ تخت بستری و بیش از ۲۵۰۰ تخت سرپایی یا بستری موقت، استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های بخش خصوصی، اقناع سازی جامعه برای همراهی با محدودیت‌های اعمال شده و ... بخشی از اقدامات اجرایی شده بوده است.
 
او همچنین از همکاری ۹۰ درصدی اصناف و مشاغل استان فارس در اجرای طرح تعطیلی ۶ روزه، خبر داد و با بیان اینکه طرح ممنوعیت تردد سراسری بین استانی در تعطیلات اخیر به شکل مناسبی اجرا و منجر به کاهش ۷۱ درصدی تردد در محورهای ورودی و خروجی فارس و کاهش ۵۵ درصدی تردد در ورودی و خروجی های مهم شیراز شده است.
 
استاندار فارس با اشاره به آماده افتتاح بودن بیمارستان ۳۳۰ تخت خوابی جهرم، بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی نیریز و بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی کازرون اعلام کرد که افتتاح این بیمارستان‌ها بخش درخور توجهی از فشار موجود بر سیستم درمان استان در این همه گیری را کاهش خواهد داد.
 
او همچنین بیان کرد: در صورت وجود مشکل در تامین اعتبار برای مدیریت و کنترل همه گیری کرونا می‌توان از سر جمع اعتبارات عمرانی کشور کسر و به سر فصل بهداشت و درمان صرفا برای پیشگیری و درمان کرونا افزود چرا که این موضوع امروز به مهمترین مسئله در کشور تبدیل شده است.
 
پرداخت فوری مطالبات کادر درمان از جمله سختی کار کارکنان بیمارستان‌های کرونایی و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی ۸۹ روز با هدف ایجاد انگیزه بیشتر، لزوم تامین تجهیزات ضروری بیمارستان‌های مرجع کرونایی از قبیل دستگاه اکسیژن ساز، ونتیلاتور، مانیتور، سی تی اسکن و تفویض اختیار به استان‌ها در رابطه با اعمال محدودیت‌های هوشمند در بخش‌های مختلف از دیگر پیشنهادات و موضوعاتی بود که از سوی استاندار فارس در این جلسه مطرح شد.
 
بر اساس این گزارش، پیشنهادات ارائه شده از سوی استاندار فارس مورد توجه رئیس جمهور قرار گرفت و بنا بر دستور مستقیم ایشان مقرر شد موضوع واردات واکسن از طریق بخش خصوصی استان فارس در اسرع وقت از سوی وزیر بهداشت بررسی و نتیجه اعلام شود.
 
آیت‌الله رئیسی همچنین از پیشنهاد استاندار فارس برای تفویض اختیار به استان‌ها استقبال و تأکید کرد: بی تردید مسئولان استانی راهکارهای اثربخش تری بر اساس شرایط هر منطقه برای کنترل بحران دارند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
459 کلیک ها  یکشنبه, 31 مرداد 1400 10:07
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا