فاجعه روند افزایش تست های کرونایی در فارس / سهل انگاری برابر با مرگ

فاجعه روند افزایش تست های کرونایی در فارس / سهل انگاری برابر با مرگ
   
فاجعه روند افزایش تست های کرونایی در فارس / سهل انگاری برابر با مرگ |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمار بالای شناسایی موارد مثبت کرونا و بستری در بیمارستان‌های فارس طی ۲۴ ساعت گذشته را نگران کننده و نشاندهنده روزهای سخت پیش‌رو در ارتباط با موج پنجم شیوع کرونا در فارس دانست.

به گزارش راستین آنلاین مهرزاد لطفی چهارشنبه ۱۳ مرداد در نشست روزانه ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیان کرد: مراجعه زیاد بیماران و موارد مشکوک کرونا به مراکز ۱۶ ساعته نشان می‌دهد که در هفته آینده با آمار بالای مراجعه به بیمارستان‌ها مواجه هستیم.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۰ ورودی و بستری جدید در بیمارستان‌های فارس ثبت شده است، اضافه کرد: در این بازه زمانی ۵۱ درصد تست‌های تشخیصی کرونا در استان مثبت بوده است که آماری بالا و تهدیدی جدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین با اشاره به افزایش آمار ورودی بیمارستان‌های استان گفت: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا موسوم به دلتا، این موضوع لزوم اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و به ویژه پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و سفرهای غیرضروری را بیشتر می‌کند.

لطفی در بخش دیگری از نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا که با حضور دکتر «محمدرضا منصوری راد» رییس و ناوسالار یکم «ارسلان رستمی» مدیر بیمارستان مسلمین شیراز برگزار شد، تلاش و همکاری بیمارستان‌ها را در پیشبرد بهتر اقدامات مقابله با کرونا بسیار موثر برشمرد.

او ضمن تقدیر از همکاری و تلاش مجموعه بیمارستان مسلمین با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای مقابله با بیماری کووید۱۹، اختصاص ۱۰۰ تخت بیمارستانی به بیماران کرونا را در شرایط کنونی بسیار مهم و مفید دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد این روحیه جهادی و همکاری‌ها همچنان ادامه داشته باشد تا هر چه زودتر شاهد ریشه کنی بیماری کووید۱۹ باشیم.

رئیس بیمارستان مسلمین نیز در این نشست گفت: بحران کرونا یک بحران ملی است که هم سلامت و هم امنیت جامعه را با خطر مواجه کرده است، به همین دلیل بیمارستان مسلمین به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران با تمام توانمندی در خدمت مردم و نظام سلامت است؛ چرا که موفقیت در مهار و ریشه کنی کرونا نشان دهنده موفقیت تمام مجموعه نظام سلامت کشور است.

محمدرضا منصوری‌راد افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مدیریت موفق بیماری کووید۱۹ را در کشور به نمایش گذاشته است و امیدواریم با کمک و همکاری همه جانبه بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
535 کلیک ها  چهارشنبه, 13 مرداد 1400 14:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا