نزدیک شدن فارس به فاجعه کرونایی

نزدیک شدن فارس به فاجعه کرونایی
   
نزدیک شدن فارس به فاجعه کرونایی |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد که با تداوم وضعیت فعلی به لحاظ رعایت نشدن پروتکل‌ها و محدود نشدن فعالیت‌ها، طی هفته‌های آینده باید منتظر فاجعه‌آفرینی شیوع کرونا در فارس باشیم.

 
به گزارش راستین آنلاین مهرزاد لطفی سه‌شنبه ۱۲ مرداد در جلسه روزانه ستاد مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز، گفت: با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در فارس و مرگ روزانه تعداد زیادی از هم استانی ها بر اثر این بیماری، تداوم بی توجهی و سهل انگاری ها در برابر کروناویروس، یک تهدید جدی بوده و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر را به همراه دارد.
 
او با ابراز نگرانی از وضعیت پیش رو نسبت به بیماری کووید۱۹ و ورود ویروس جهش یافته دلتا در استان، از افزایش قابل توجه مراجعان به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس(۱۶ ساعته) در سطح استان خبر داد و گفت: این روند نشانگر افزایش سرعت ابتلا به این بیماری و انتقال آن در بین افراد جامعه است.
 
جان باختن ۷۸ نفر در فارس بر اثر کروناویروس در ۷۲ ساعت گذشته
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه طی ۷۲ ساعت گذشته ۷۸ نفر در فارس جانشان را براثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند، به هموطنان در خصوص لزوم جدی گرفتن رعایت پروتکلهای بهداشتی هشدار داد.
 
او گفت: با توجه به تکمیل ۱۰۰درصدی ظرفیت بخش های بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان، تنها راه برون رفت از این وضعیت شدید بحرانی، همکاری و مشارکت کامل مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به این بیماری است.
 
رئیس علوم پزشکی شیراز یادآور شد: شدت سرایت پذیری، بیماری زایی و مرگ آفرینی ویروس جهش یافته دلتا بسیار بالا است و باید نسبت به رعایت دستورالعمل بهداشتی بیشتر احساس مسئولیت کرد.
 
لطفی ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
509 کلیک ها  سه شنبه, 12 مرداد 1400 12:06
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا