افزایش نگران کننده بیماران بد حال در فارس

افزایش نگران کننده بیماران بد حال در فارس
   
افزایش نگران کننده بیماران بد حال در فارس |||| ||||

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه شدت بیماری زایی کرونا در موج پنجم نسبت به موج‌های قبلی بسیار زیاد است، گفت: تاکنون بیش از ۳۵۰۰ بیمار در مراکز اختصاصی کرونا در فارس بستری شده‌اند.

به گزارش راستین آنلاین سید روح‌الله حسینی دوشنبه ۱۱ تیر با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در این موج از شیوع کرونا نسبت به موج قبلی، حدود ۱۰۰۰ نفر افزایش یافته است، نسبت به سرایت پذیری بسیار بالا و تشدید بیماری‌زایی ویروس کووید ۱۹ در موج پنجم هشدار داد.

حسینی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۲۸ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در سطح بیمارستان های استان بستری شدند و مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند، به سه هزار و ۵۵۵ نفر رسید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه در مجموع بیش از یک میلیون و ۲۱۳ هزار و ۴۶ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده است، تعداد بیماران شناسایی شده با بررسی این تست‌ها را ۳۴۴ هزار و ۳۲۳ نفر اعلام کرد.

حسینی با اعلام جان باختن ۲۸ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس، گفت: مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در استان فارس به ۵۲۳۶ نفر رسیده و ۳۰۳ هزار و ۴۵۵ نفر از بیماران نیز بهبود یافته‌اند.

او ادامه داد: با توجه به تحت فشار بودن مدافعان سلامت و خستگی بیش از حد کادر درمان، مشاهده تجمعات مردمی بدون رعایت و حفظ پروتکل های بهداشتی، خستگی آنان را بیشتر می کند؛ چرا که دیدن این اجتماعات و سهل انگاری ها، پیش بینی صحنه های دلخراش دیگری را از بستری شدن شهروندان در بخش های درمانی و مراکز بهداشتی رقم می زند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با ابراز تاسف از اینکه آمارها هر روز تلخ تر از دیروز می شود و مدافعان سلامت نیز نسبت به روزهای قبل خسته تر شده اند، از مردم استان خواست تا برای قدردانی از مدافعان سلامت که طی این مدت برای حفظ جان شهروندان، جان خویش را کف دست نهاده اند و از هیچگونه تلاشی دریغ نکرده اند، ملاحظات مربوط به پیشگیری از این بیماری را برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان در این موج سهمگین جدی بگیرند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
213 کلیک ها  دوشنبه, 11 مرداد 1400 14:40
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا