زنگ خطر تکمیل ظرفیت بخش‌های بیمارستانی ویژه کرونا در فارس

زنگ خطر تکمیل ظرفیت بخش‌های بیمارستانی ویژه کرونا در فارس
   
زنگ خطر تکمیل ظرفیت بخش‌های بیمارستانی ویژه کرونا در فارس |||| ||||

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با افزایش بی سابقه تعداد بیماران مبتلا به کرونا و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های ویژه کرونا در شیراز و قطب‌های درمانی شهرستان‌های استان، زنگ خطر تکمیل ظرفیت بخش‌های بیمارستانی ویژه کرونا در فارس به صدا درآمد.

اورنگ ایلامی ضمن اعلام این هشدار گفت: با روندی که هم اکنون در زمینه تعداد مبتلایان و بیماران بستری در حال سپری شدن است، دور از انتظار نیست که در روزهای پیش رو، وضعیت از شرایط کنونی وخیم‌تر شود.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، او با تاکید بر اینکه موج پنجم بیماری کرونا خطرناک‌تر از موج‌های پیشین است، عنوان کرد: موج پنجم بیماری کرونا در حال اوج گرفتن است و هر روز شاهد ثبت جانباختگان در گروه‌های سنی مختلف هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از افزایش ظرفیت تیم‌های درمانی و تخت‌های بیمارستانی در شیراز و شهرستان‌ها خبر داد و افزود: از تمام ظرفیت‌های موجود در بیمارستان‌ها برای راه اندازی بخش‌های ویژه کرونا استفاده می‌شود.

ایلامی ضمن تاکید بر اهمیت پذیرش همه بیماران مبتلا به کرونا و ارائه خدمات درمانی؛ از مردم استان خواست در صورت بروز هرگونه نشانه‌های بیماری، ضمن جدی گرفتن علایم و پرهیز از تماس با دیگران، در نخستین فرصت ممکن به نزدیک‌ترین مرکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا، کلینیک و یا درمانگاه مراجعه و از مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها خودداری کنند.

او اصلی‌ترین عامل در روند صعودی شیوع کروناویروس را تداوم ترددها، دورهمی‌های خانوادگی و تجمع بیان کرد و ادامه داد: این در حالی است که مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و اعمال محدودیت‌ها بی‌توجه شده‌اند و این بی تفاوتی نسبت به کروناویروس در جامعه، شرایط را بحرانی‌تر کرده است.

ایلامی عدم خروج غیرضروری از منزل، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در زمان خروج از منزل و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و پُر رفت و آمد را ضروری دانست و از مردم خواست برای مقابله با بیماری کووید۱۹ و قطع زنجیره انتقال این بیماری با مجموعه سلامت همکاری کنند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
241 کلیک ها  شنبه, 09 مرداد 1400 11:45
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا