رزمایش پایش مدیریت مصرف برق با همکاری بسیج در فارس برگزار می‌شود

رزمایش پایش مدیریت مصرف برق با همکاری بسیج در فارس برگزار می‌شود
   
رزمایش پایش مدیریت مصرف برق با همکاری بسیج در فارس برگزار می‌شود |||| ||||

رزمایش نظارت و پایش مدیریت مصرف برق در استان فارس با عنوان "طرح شهید عباسپور" همزمان با سراسر کشور، چهارشنبه ششم مرداد و با همکاری بسیج اجرا خواهد شد.

ناظر بسیج شرکت توانیر در مدیریت مصرف ادارات، در جلسه هماهنگی برگزاری رزمایش نظارت و پایش مدیریت مصرف برق استان فارس، گفت: رزمایش مدیریت و صرفه جویی مصرف برق (طرح شهید عباسپور) روز چهارشنبه ششم مرداد به شکل سراسری برگزار می‌شود.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از توزیع برق فارس، نصرتیان گفت: در این رزمایش که به صورت ارتباط ویدئو کنفرانسی با مرکز پایش توانیر برگزار می‌شود، عملکرد و اقدامات توسط پایگاه های بسیج اداره ها و دستگاه های دولتی و همچنین سپاه استانی، راستی آزمایی خواهد شد.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه فرهنگسازی اصل محوری در مدیریت مصرف برق، به ویژه در بخش مشترکان خانگی است، گفت: کاهش بارندگی ها، کمبود منابع آب و همچنین محدودتر شدن استفاده از پتانسیل نیروگاه های برق آبی، در تابستان امسال باعث شد تا تراز تولید و مصرف برق  متعادل نباشد که این امر ضرورت مدیریت مصرف برق را برای جلوگیری از اعمال خاموشی دوچندان می کند.

نصرتیان نقش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم جامعه در خصوص راه های مدیریت مصرف وتاثیر مطلوب آن بر کاهش مصرف انرژی درایام سال و به ویژه تابستان امسال را مهم توصیف و اضافه کرد: تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به جامعه، می تواند ضمن کمک به تحقق اهداف مدیریت مصرف، به نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه برق نیز منجر شود.

ظرفیت‌های مطلوب بسیج در آموزش و فرهنگسازی

قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، نیز ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه امامت و ولایت خواستار بهره گیری از ظرفیت بالای بسیج و سپاه  در زمینه بهینه‌سازی مصرف برق شد.

ابراهیم ریحانی، خاطرنشان کرد: بسیج در زمینه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی از ظرفیت و پتانسیل مطلوبی برخوردار است که می تواند با بهره مندی از این ظرفیت های موجود در زمینه تولید و انتشار محتوا در زمینه مصرف بهینه انرژی در فضای مجازی، صنعت برق استان را یاری کنند.

آمادگی سپاه فارس برای همکاری در فرهنگسازی مدیریت مصرف

معاون عملیاتی سپاه فجر استان فارس نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در خصوص مدیریت مصرف برق، گفت: سپاه فجراستان با برخورداری از ظرفیت های متعدد به ویژه در زمینه فضای مجازی، این آمادگی را دارد تا در زمینه فرهنگ سازی نهادینه کردن مصرف بهینه برق در میان عموم شهروندان صنعت برق را یاری کند.

سرهنگ پاسدار محمدرضا رجبی، ابراز امیدواری کرد در سایه تعامل ایجاد شده، بتوان  در زمینه بهینه‌سازی مصرف برق و کاهش مصرف گام های موثری برداشته شود.

فرهنگسازی مدیریت مصرف در کوتاه مدت ممکن نیست

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه فجر استان نیز با بیان اینکه فرهنگ سازی مدیریت مصرف به راحتی و در طی مدت زمان کوتاهی ممکن نخواهد بود، گفت: تغییر وضعیت و سبک زندگی، مستلزم صرف زمان و برنامه ریزی هدفمند بوده تا بتوان از آن نتایج مطلوبی حاصل کرد.

محمد صحت، با اشاره به فرصت جدیدی که فضای مجازی برای آموزش و ترویج راهکارهای مدیریت مصرف ایجاد کرده است، گفت: از آن جا که در فضای مجازی به طور مستقیم با مردم روبرو هستیم، می‌توان از این بستر بسیار تاثیرگذار، برای آموزش روش‌های بهینه مصرف، ایجاد پویش‌های مردمی صرفه‌جویی و فرهنگ سازی کاهش مصرف برق بهره گرفت.

این مقام مسئول، از آمادگی سپاه فجر استان، برای تولید موشن گرافی، تولید فیلم کوتاه، محتواهای تبلیغاتی و ... خبر داد و گفت: بی تردید با ساخت و انتشار محتواهای تبلیغی مدیریت مصرف به ویژه در زمینه کودکان می توان اقدامات موثری را در راستای کاهش، مدیریت و بهینه سازی مصرف برق انجام داد.

معاون مهندسی سپاه فجر استان فارس نیز در ادامه این برنامه به تشریح عمده فعالیت های انجام شده در زمینه مدیریت مصرف انرژی در مراکز و نواحی وابسته به این سازمان پرداخت.

روح‌الله دهقان، ممیزی انرژی در ساختمان ها، درج شعارهای مدیریت مصرف در سر برگ نامه های اداری، استفاده از ظرفیت روابط عمومی سپاه در زمینه اطلاع رسانی راهکارهای مدیریت مصرف، رصد میزان مصرف برق و ... را از مواردی برشمردکه به صورت مستمر در این مرکز در جهت مدیریت مصرف درحال انجام و پیگیری است.

لزوم بهره‌گیری بیشتر از ظرفییت بسیج رسانه

مسئول شورای هماهنگی بسیج وزارت نیرو در استان فارس نیز با قدردانی از همراهی و پیشگامی سپاه فجر استان فارس در اجرای رزمایش مدیریت مصرف ( طرح شهید عباسپور)، خواستار استفاده از پتانسیل بالای بسیج رسانه در زمینه تولید محتوا و انتشار حداکثری محتوای موجود در سطح رسانه های استان در راستای آگاه سازی افکار عمومی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف شد.

مجتبی پارسایی، همچنین از سپاه فجر استان درخواست کرد تا برای بازدید از مراکز صنعتی و اداری استان و بررسی رعایت میزان مصرف تعیین شده، صنعت برق استان را همراهی و کمک کند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1339 کلیک ها  دوشنبه, 04 مرداد 1400 17:44
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا