• برای اولین بار در کشور توسط بانوی ایرانی انجام شد

طراحی سنسور پوشیدنی کنترل دمای بیماران سرطانی

طراحی سنسور پوشیدنی کنترل دمای بیماران سرطانی
   
طراحی سنسور پوشیدنی کنترل دمای بیماران سرطانی |||| ||||

برای نخستین مرتبه در کشورسنسور دیوایس کنترل بدن برای بیماران سرطانی با عنوان ((سنسور پوشیدنی)) در دانشگاه صنعتی شیراز توسط یک بانو طراحی وساخته شد.

به گزارش راستین آنلاین سمانه حامدی با تشریح این پروژه تحقیقاتی اظهارداشت: برای انجام واتمام این پروژه در مدت از 25 ماه تلاش شبانه روزی دیوایس کنترل دمای بدن برای بیماران سرطانی با عنوان ((سنسور پوشیدنی)) طراحی وساخته شده که قرار است برای بیماران سرطانی استفاده و دما حرارتی این بیماران به طور دقیق اندازه گیری و برای ادامه درمان آنان مورد استفاده قرار گیرد.
این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شیراز با اشاره به اینکه این پروژه تحقیقاتی برای نخستین مرتبه در کشور طراحی و ساخته شده است گفت: با توجه به اینکه دانشگاه صنعتی شیراز در انجام تعداد قابل توجهی از پروژه های تحقیقاتی و علمی نه تنها در کشور بلکه در مجامع بین الملی نیزپیشرو است که همین مهم باعث شده اساتید ودانشجویان این دانشگاه بتوانند سالانه پروژه های قابل توجهی را در این دانشگاه ارائه دهند.
 
این استاد بخش دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شیراز با بیان اینکه در طی این مدت فعالیت در دانشگاه صنعتی شیراز، توانسته ام هشت پروژه مهم علمی وتحقیقاتی که نیاز کشوربوده است را طراحی و اجرایی کنیم که قرار است به زودی از سیسمتی دیگری برای درمان سرطان به روش مغناطیسی، رونمایی و برای بیماران در بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
این پژوهشگر طراحی و ساخت مدارهای مجتمع نوری ، مدولاتور نوری پلیمری، مدلسازی سیستم های اپتیکی و الکترونیکی با استفاده از شبکه های عصبی دستگاههای ساخته شده: لایه نشانی دورانی با دور بالا بدون نیاز به پمپ خلا، دستگاه اندازه گیری جریان، ولتاژو پارمترهای فیزیکی ادوات ساخته شده ، ساخت سیستم مانیتورینگ دما، رطوبت، لوکس نور وشرایط محیطی قابل استفاده در صنعت وپزشکی و ساختمان های هوشمند ساخت ساخت حسگرهای بیولوژی،مدلسازی سیستم اندازه گیری نانو متری،تداخل سنج های لیزری،ساخت سیستم مدارهای اپتوالکترونیک،طراحی و ساخت دیودهای نوری گسیل دهنده سلسول های خورشیدی ولیزرهای ارگانیکی از جمله اقدامات طراحی وپژوهشی خود می داند که با همکاری دانشجویان این دانشگاه طراحی وساخته شده است.
حامدی موجبرهای نوری پلیمری برای صنعت شیمیایی و همچنین ساخت حافظه های سویچ زنی مقاومتی را برای استفاده در کامپیوتر جز کارنامه های علمی خود اعلام می کند و بیان دارد اکثر این پروژه های برای نیاز کشور مورد استفاده قرار گرفته و معتقدیم با انجام این نوع پروژه ها اساتید دانشگاه های ایران قادر خواهند بود بسیاری از وابستگی ها به دیگر کشورها را پایان دهیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
572 کلیک ها  دوشنبه, 04 مرداد 1400 17:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا