تداوم بی‌تفاوتی ها وضعیت فارس را بحرانی می کند

تداوم بی‌تفاوتی ها وضعیت فارس را بحرانی می کند
   
تداوم بی‌تفاوتی ها وضعیت فارس را بحرانی می کند |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن ابراز نگرانی نسبت به تداوم بی‌تفاوتی و کاهش سطح حساسیت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استمرار گسترش بیماری کروناویروس در فارس را یادآور شد و تاکید کرد که این موضوع وضعیت استان را بحران‌تر خواهد کرد.

مهرزاد لطفی یکشنبه ۳ مرداد در نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کروناویروس را خطرناکترین بیماری قرن خواند و بر جدی گرفتن این ویروس خطرناک تاکید و ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت کرونا در استان فارس اضافه کرد: حساسیت مردم استان نسبت به بیماری کووید۱۹ و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی روز به روز در حال کاهش است و این موضوع وضعیت استان را بحرانی تر می کند.

او با اشاره به اینکه بیمارستان‌های فارس مملو از بیماران مبتلا به کروناویروس یا افراد مشکوک دارای علائم است، ادامه داد: با توجه به قدرت بالای سرایت پذیری نوع جهش یافته کروناویروس هندی و انتقال گسترده آن در بین افراد جامعه، باید حساسیت ها نسبت به این ویروس کشنده در رعایت کامل پروتکل های بهداشتی افزایش یابد.
 
رئیس علوم پزشکی شیراز با تاکید بر لزوم مشارکت بیشتر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر کروناویروس، گفت: هرگونه بی توجهی، ساده انگاری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، تاثیر بسیاری در شدت چرخش و انتقال این بیماری در جامعه دارد.

لطفی گفت: همراهی و همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی در افزایش نظارت ها در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت ها به ویژه در اماکن پرتردد، سهم بسزایی در برون رفت از این بحران دارد.

نقش مهم مراکز ۱۶ ساعته

او با توجه به افزایش ورودی مراکز ۱۶ ساعته یادآور شد: از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون، فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس استان در پیشگیری و درمان زودهنگام افراد مشکوک و دارای علائم کروناویروس نقش موثری داشته و ضرورت دارد مردم در صورت مشاهده علائم، به پزشک خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

رئیس علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هفته های سختی را از نظر بحرانی تر شدن وضعیت کروناویروس در استان در پیش داریم، افزود: متاسفانه علی رغم هشدارهای مکرر مبنی بر مسافرت نکردن به فارس، هموطنان از استان های با وضعیت قرمز به فارس سفر کردند که این امر نیز باعث تشدید وضعیت بحرانی در فارس شده است.

وضعیت قرمز ۲۳ شهرستان فارس 

لطفی یادآور شد: در حال حاضر ۲۳ شهرستان استان در وضعیت قرمز به سر می بردند که اگر کماکان شاهد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باشیم، شهرستان های دیگر استان نیز به سرعت به وضعیت قرمز تبدیل می شوند، همشهریان باید آگاه باشند که عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، باعث شعله ورشدن آتش کرونا در خانه فارسی شده است.

رئیس علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
440 کلیک ها  یکشنبه, 03 مرداد 1400 14:32
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا