از آغاز کشت ذرت در داراب تا پرداخت تسهیلات ارزان قیمت کشاورز کارت در مرودشت

از آغاز کشت ذرت در داراب تا پرداخت تسهیلات ارزان قیمت کشاورز کارت در مرودشت
   
از آغاز کشت ذرت در داراب تا پرداخت تسهیلات ارزان قیمت کشاورز کارت در مرودشت |||| ||||

مدیر جهاد کشاورزی داراب گفت: امسال ۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان داراب زیر کشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای می‌رود.

به گزارش راستین آنلاین احمدرضا صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب با اشاره به آغاز کشت ذرت در شهرستان داراب، اظهار کرد: امسال ۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای می‌رود.

او با تأکید بر اینکه داراب یکی از قطب‌های تولید ذرت در استان فارس محسوب می‌شود، افزود: کشت این محصول زراعی در شهرستان از نیمه دوم تیرماه شروع شده و تا نیمه اول مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

صالحی، میانگین تولید ذرت این شهرستان را، ۸ تن دانه‌ای و ۴۵ تن علوفه‌ای دانست و اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم در پایان فصل برداشت این محصول حدود ۲۴ هزار تن ذرت دانه‌ای و ۴۵ هزارتن ذرت علوفه‌ای در شهرستان تولید شود.

این مقام مسئول ادامه داد: پیش بینی می‌شود ‏ به دلیل تداوم خشکسالی در چند سال اخیر، پایین رفتن سفره‌های آب زیر زمینی و نیاز آبی بالای ذرت در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی قبل حدود هزار هکتار کاهش سطح زیر کاشت این محصول در شهرستان داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب ترویج کشاورزی حفاظتی را یکی از راه‌های موثر برای برون رفت از بحران خشکسالی، مدیریت آب و جبران مواد آلی خاک برشمرد و گفت: به کشاورزان توصیه می‌کنیم برای حفظ منابع آبی موجود، کشاورزی حفاظتی، شیوه‌های نوین آبیاری مثل آبیاری نواری و همچنین کشت ارقام زودرس ذرت که نیاز آبی کمتری دارند استفاده کنند.

او مهم‌ترین ارقام ذرتی که در این شهرستان کشت می‌شود را ارقام مای، سینجنتا، سیمون، وال بوم، ۷۰۴و ۷۰۳ معرفی کرد.

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت کشاورز کارت در مرودشت

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز پرداخت تسهیلات کم بهره ویژه کشت‌های صیفی اولویت دار در قالب کشاورز کارت در شهرستان مرودشت خبر داد.

کاووس همتی معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره به آغاز پرداخت تسهیلات کم بهره ویژه کشت‌های صیفی اولویت دار در قالب کشاورز کارت در شهرستان مرودشت، اظهار کرد: این تسهیلات به منظور حمایت از بهره برداران در راستای تامین نهاده‌ها و به کشت‌های اولویت دار شامل چغندرقند، ذرت علوفه ای، کنجد، سورگوم، یونجه و سایر گیاهان روغنی و علوفه‌ای تعلق می‌گیرد.

او بیان کرد: تسهیلات کشت صیفی با نرخ سود ۱۲ درصد به ازای هر هکتار ۲۰ میلیون ریال با سقف ۲۰۰ میلیون ریال و باز پرداخت یک ساله است.

همتی با تاکید بر اقدام عاجل در ثبت درخواست تسهیلات فوق، اضافه کرد: متقاضیان در صورت تمایل هر چه سریعتر با مراجعه به مراکز خدمات نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

او افزود: لیست متقاضیان پس از تکمیل در حداقل زمان ممکن به منظور طی روند پرداخت به سازمان جهاد کشاورزی و سپس به بانک‌های حوزه عمل در شهرستان‌ها و بخش‌ها ارسال خواهد شد.

همتی در خصوص متقاضیانی که در پارسال تسهیلات کم بهره دریافت کرده و هنوز تسویه حساب نکرده اند، افزود: این متقاضیان نیز در صورت تمایل می‌توانند مابه التفاوت تسهیلات تا سقف ۱۰ هکتار را در صورت امکان جذب کنند.

مدیر جهاد کشاوزی شهرستان مرودشت بیان کرد: پارسال و در کشت شتوی در محصولات گندم، جو و کلزا تعداد ۹ هزار و ۲۴۴ نفر در سطح ۴۲ هزار و ۵۲۷ هکتار به مبلغ ۸۵۰ هزار و ۵۶۷ میلیون ریال به بانک معرفی شد و مبلغ جذب شده کمتر از این میزان بود.

او، تامین نکردن وثیقه و مستندات لازم از سوی بهره بردار، تاخیر در اعلام پرداخت که پس از تامین بذر و نهاده‌ها و کشت صورت گرفت را از دلایل کاهش جذب تسهیلات عنوان کرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
457 کلیک ها  شنبه, 26 تیر 1400 12:22
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا