محصول تجاری، حاصل پژوهش در بخش خصوصی است

محصول تجاری، حاصل پژوهش در بخش خصوصی است
   
محصول تجاری، حاصل پژوهش در بخش خصوصی است |||| ||||

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: از پول دولتی در پژوهش ممکن است چیزی بیرون بیاید اما محصولی نخواهد داشت، چون محصول تجاری شده، حاصل پژوهش در بخش خصوصی است.

سورنا ستاری بعد از ظهر سه‌شنبه ٢٢ تیرماه در آیین افتتاحیه مرکز نوآوری تخصصی علوم انسانی دانشگاه شیراز بیان کرد: با راه‌اندازی چنین مراکزی، دانشگاه به سمتی پیش می‌رود که جزوی از جامعه شود.

او با بیان اینکه پایه حرکات ما در دانش بنیان، دانشگاه است، افزود: اتفاقاتی که در دانشگاه در بحث نوآوری در حال انجام است، بخشی از شهر هوشمند خواهند شد که شهر را متحول خواهند کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: یاری گر دانشگاه شیراز در هر کمکی که بخواهد برای تاثیرگذاری در حوزه اقتصاد، اجتماعی و فرهنگی به جامعه ارائه کند، هستیم.

ستاری همچنین با بیان اینکه در یک جاهایی اشتباه کار کردیم حتی در پژوهش هم کم پژوهشکده راه نیفتاده و کم هزینه نکرده‌ایم، عنوان کرد: چرا این همه پژوهشکده داریم اما چیزی از آنها بیرون نمی‌آید ولی یک شرکت و موسسه دانش بنیان خروجی مانند واکسن دارند؟

او با تصریح براینکه نوآوری کار بخش خصوصی و جوانان است و با پول دولتی اتفاق نمی‌افتد، گفت: نوآوری از جوانانی سر می‌زند که شبانه روز روی پروژه‌هایشان کار می‌کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه جامعه برای حل خود نیاز به محصول دارد، تاکید کرد که پارک‌ها علم و فناوری موفق هستند که نسبت سرمایه گذاری دولتی به خصوصی در آنها ١٠ به یک باشد و در این صورت می‌توان گفت که این پارک موفق است.

ستاری مجددا تاکید کرد که احتیاج به پلتفروم‌هایی داریم که موجب شود سرمایه گذاری بخش خصوصی به کمک پژوهش بیاید.

او اظهار کرد: باید عدد قابل توجهی از درآمدهای دانشگاه‌ها، از محل فروش تکنولوژی با صنعت و بخش خصوصی باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره بخ بخشی از توفیقات حاصل شده در شرکت‌های دانش بنیان، گفت: اولین واکسن انسانی توسط یک شرکت دانش بنیان سال گذشته تجاری شد پس از آن آنفولانزا و تا آخر امسال هم چند واکسن دیگر توسط بخش خصوصی تجاری سازی خواهد شد و این هنر است.

ستاری تاکید کرد که اگر می‌خواهیم در اقتصاد دانش بنیان به جایی برسیم باید دید که چه شرکت‌هایی در حوزه تکنولوژی داریم و این مهم را مدنظر داشته باشیم که پایه همه شرکت‌ها و موسسات دانشگاه است.

او خاطرنشان کرد: برای این کار احتیاج به یک زیست بوم و ساختار جدیدی داریم که نمونه‌های موفق آن را در تعدادی از دانشگاه‌های کشور امروز شاهد هستیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
236 کلیک ها  سه شنبه, 22 تیر 1400 18:49
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا