انتظارات ما در زمینه استقرار شرکت‌های فناوری و تیم‌های دانش بنیان محقق نشده است

انتظارات ما در زمینه استقرار شرکت‌های فناوری و تیم‌های دانش بنیان محقق نشده است
   
انتظارات ما در زمینه استقرار شرکت‌های فناوری و تیم‌های دانش بنیان محقق نشده است |||| ||||

استاندار فارس گفت: با توجه به وضعیت کرونایی انتظارات ما در زمینه استقرار شرکت‌های فناوری و تیم‌های دانش بنیان در کارخانه نوآوری هنوز به صورت مطلوب محقق نشده است اما در این مسیر قدم بر می‌دارند.

عنایت‌الله رحیمی سه‌شنبه ۲۲ تیرماه در حاشیه بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از پارک‌ها و مراکز نوآوری استان فارس با بیان اینکه شیراز قطب علمی جنوب کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: هم اکنون جایگاه بسیار خوبی در زمینه شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور داریم و از صندوق صنایع پیشرو، منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و از منابع استانداری به این شرکت‌ها کمک‌های انجام می‌شود.

او ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون این استان رشد بسیار خوبی در زمینه شرکت‌های دانش بنیان داشته است به گونه‌ای که بیش از یک هزار و ۱۰۰ شرکت نوآوری داریم که بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان و بقیه فناور هستند.

رحیمی با اشاره به بازدید ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از و پارک نوآوری دانشگاه صنعتی  افزود: در این پارک شرکت‌های فناور مستقر هستند و تصمیماتی برای توسعه بیشتر این پارک و حمایت از شرکت‌های نوآور و تشکیل زیست بومی که اساتید و دانشجویان بتوانند از آن استفاده کنند اتخاذ شد.

استاندار فارس ادامه داد: بازدیدی از کارخانه نوآوری استان فارس داشتیم که بزرگترین کارخانه نوآوری در سطح کشور است و ۶۰ شرکت دانش بنیان در آن مستقر هستند. این شرکت‌ها در زمینه شیمیایی، نفت، برق، الکترونیک و آی تی فعالیت می‌کنند.

رحیمی همچنین گفت: بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز داشتیم که در زمینه تجهیزات، روش‌های نوین و داروها فعالیت می‌کنند و در ادامه از دره فناوری دانشگاه شیراز و پارک علم و فناوری استان بازدید خواهیم کرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
211 کلیک ها  سه شنبه, 22 تیر 1400 12:09
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا