کرونا در کمین افراد / خطر چرخش کرونای هندی

کرونا در کمین افراد / خطر چرخش کرونای هندی
   
کرونا در کمین افراد / خطر چرخش کرونای هندی |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که با توجه به تداوم چرخش ویروس کرونا در جامعه، افراد مراقب کمین‌های این ویروس باشند، افراد بی‌مبالات نسبت به رعایت پروتکل‌ها، خود و دیگر افراد جامعه را در معرض خطر قرار می‌دهند.

به گزارش راستین آنلاین دکتر مهرزاد لطفی، شنبه 19 تیر در نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن هشدار نسبت به چرخش بالای کروناویروس به ویژه نوع هندی در بین افراد جامعه، ضرورت افزایش جدیت در رعایت پروتکل های بهداشتی را یادآور شد.

او با اشاره به قدرت بالای سرایت پذیری کروناویروس نوع هندی، بر مشارکت بیشتر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر کروناویروس تاکید کرد و هرگونه بی توجهی، سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، حضور در تجمعات و مراکز پرتردد را زمینه ساز شدت چرخش و انتقال این بیماری در جامعه دانست.

لطفی گفت: موج پنجم کروناویروس با وجود نوع جهش یافته هندی، بسیار سهمگین تر از موج های پیشین است و مسوولان دستگاه های اجرایی باید نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت ها به ویژه در اماکن پرتردد داشته باشند و در رعایت محدودیت های کرونایی، سخت گیری جدی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها راه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و برون رفت از بحران را جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی دانست و مشارکت همه اقشار جامعه را برای رسیدن به این امر خواستار شد.

لطفی همچنین در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته و تست های سریع، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
663 کلیک ها  شنبه, 19 تیر 1400 15:55
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا