تفاهم‎‌نامه تامین مالی و برنامه عملیاتی اجرای طرح‌های آب و خاک فارس منعقد شد

تفاهم‎‌نامه تامین مالی و برنامه عملیاتی اجرای طرح‌های آب و خاک فارس منعقد شد
   
تفاهم‎‌نامه تامین مالی و برنامه عملیاتی اجرای طرح‌های آب و خاک فارس منعقد شد |||| ||||

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از انعقاد تفاهم نامه تامین مالی و برنامه عملیاتی اجرایی پروژه‌های آب و خاک استان خبر داد و گفت: این تفاهم نامه مابین وزارت جهاد کشاورزی و استانداری فارس منعقد شد و مدت زمان اجرای آن سه سال است.

احمد طمراسی با اشاره به انعقاد این تفاهم نامه که با هدف استفاده بهینه از منابع آب و خاک بخش کشاورزی و به منظور برنامه‌ریزی و تسریع در ساخت، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های آب و خاک این استان صورت پذیرفته است، افزود: تامین اعتبار طرح‌ها مطابق با برآورد‌های مصوب کارشناسی خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه بر اساس تفاهم نامه رد و بدل شده اعتبارات متناسب با تخصیص ابلاغی از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور و برای تکمیل پروژه‌های آب و خاک نیمه تمام استان فارس است، تصریح کرد: پروژه‌های مد نظر در این تفاهم نامه با اولویت تکمیل طرح‌های تامین انتقال و توزیع آب و شبکه‌های آبیاری و زهکشی است.

طمراسی با بیان اینکه عملیات داخل مزرعه پس از اتمام یا همزمان با عملیات اجرایی مذکور در پروژه‌های دارای آب تامین شده و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد خواهد بود، ابراز کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و استانداری نسبت به پیگیری تامین آب پروژه ها، رفع نقص و تکمیل خط انتقال آب از شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان اقدام خواهند کرد.

به گفته او؛ انجام مطالعات و آماده سازی پروژه، اولویت بندی مراحل انجام کار و اجرای قراردادها، رفع مشکلات و اختلافات قراردادی و اجرایی، تامین و تخصیص اعتبارات لازم در زمان تفاهم‌نامه متناسب با تخصیص ابلاغی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور برای سامانه‌های نوین آبیاری داخل مزرعه برای پروژه‌های این تفاهم نامه از محل منابع اعتباری از جمله اموری است که وزارت جهاد کشاورزی آن را دنبال خواهد کرد.

او؛ از موافقت نامه‌های ملی به ویژه طرح کمک‌های فنی و اعتباری برای توسعه روش‌های آبیاری کم فشار، طرح اجرای عملیات آب و خاک کشاورزی در حوزه موند، طرح تامین و انتقال آب برای توسعه باغ‌ها در اراضی شیبدار، طرح اجرای عملیات آب و خاک تعاونی‌های تولید روستایی، طرح کمک‌های فنی و اعتباری بازسازی و نوسازی قنوات و طرح ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی به عنوان منابع اعتباری این تفاهم نامه نام برد.

به گفته این مقام مسئول؛ تامین اعتبار و پیگیری اجرای خطوط لوله انتقال، توزیع آب و شبکه اصلی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد سلمان فارسی قیروکارزین توسط شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان فارس نیز در دستور کار استانداری فارس خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به لزوم انجام اقدامات آموزشی و ترویجی به منظور بهره‌برداری بهینه از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در قالب تفاهم نامه مذکور نیز اشاره و اظهار کرد: پیگیری تامین سهم آورده بهره‌برداران و رایزنی‌های لازم به منظور تملک و استفاده از اراضی بهره‌برداران در اجرای طرح‌های موضوع این تفاهم نامه نیز توسط جهاد کشاورزی تسهیل می‌شود.

طمراسی بیان کرد: استانداری فارس مقرر است در قالب تفاهم نامه نسبت به پیگیری تامین سهم اعتبارات استانی و مشارکت بهره برداران در طرح‌های شبکه فرعی آبیاری و زهکشی، تجهیز و نوسازی اراضی، احداث جاده‌های دسترسی به مزارع، احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی و پوشش انهار سنتی، انتقال آب با لوله به مزارع و سایر طرح‌های استانی اقدام کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از حمایت در روند اجرای عملیات رفع موانع و معارضین اجتماعی و ذی نفعان و مساعدت در تامین سهم مشارکت بهره برداران اعم از مالی اعتباری و تسهیلات بانکی به عنوان دیگر بند‌های مهم این تفاهم نامه که توسط استانداری فارس پیگیری خواهد شد نام برد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
381 کلیک ها  جمعه, 18 تیر 1400 14:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا