ارزش‌ها باید از دوران کودکی آموزش داده شود

ارزش‌ها باید از دوران کودکی آموزش داده شود
   
ارزش‌ها باید از دوران کودکی آموزش داده شود |||| ||||

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به اهمیت آموزش ارزش‌های دینی و ملی، تاکید کرد که این آموزش‌ها باید از دوران کودکی آغاز شود و تداوم یابد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام پنج‌شنبه ۱۷ تیرماه در دیدار با معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت مسئله هویت گفت: مسئله هویت اسلامی و ملی آنقدر مهم است که در جلسه شورای فرهنگ عمومی این مبحث را مطرح کرده و مصوب کردیم که در برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس حتماً این قضیه مدنظر قرار گیرد.

به گزارش راستین آنلاین آیت‌الله دژکام افزود: توجه به مسئله هویت به خصوص برای مقطع سنی پیش‌ دبستانی و کودکان بسیار لازم است و باید برای آن برنامه‌های فاخر و مناسبی اجرا شود و ما هم از این برنامه‌ها حمایت خواهیم کرد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اگر همه با هم کار کنیم، در این زمینه قطعاً به نتایج خوبی خواهیم رسید، گفت: باید تلاش کنیم تا تعامل و همکاری از مدل کارهای همدیگر مطلع شویم تا هماهنگی‌ها در این خصوص شکل گیرد. 

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه توجه به مسئله هویت به خصوص برای مقطع سنی پیش‌دبستانی و کودکان بسیار لازم است و باید برای آن برنامه‌های فاخر و مناسبی اجرا شود، گفت: ما هم از این برنامه‌ها حمایت خواهیم کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: هم‌اکنون ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مقطع پیش‌ دبستانی و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مقطع دبستانی داریم.

رضوان حکیم زاده گفت: با بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که اگر می‌خواهیم روی بحث هویت، کار بنیادی انجام دهیم، بر اساس آن چیزی که پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد و آنچه که قبل از پژوهش‌ها، مبانی دینی ما می‌گوید، باید از دوران کودکی این کار را آغاز کنیم.

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه اگر از دوره کودکی عبور کنیم، ذائقه فرهنگی کودکان ما شکل می‌گیرد و تغییر دادن آن هم بسیار دشوار خواهد بود، گفت: اگر در دوره کودکی سرمایه‌گذاری کردیم، حس تعلق به ارزش‌های دینی و ملی در میان کودکان ما نهادینه خواهد شد و این احساس تعلق باعث می‌شود در دوره‌های بعدی هویت یکپارچه شکل بگیرد.

او ادامه داد: به همین دلیل پژوهش‌هایی انجام دادیم و برنامه‌ای را در تمام پیش دبستانی‌های سراسر کشور بر روی بحث هویت‌سازی در قالب فعالیت‌ها و برنامه‌های خلاقانه متناسب با دوره کودکی به صورت هدفمند شروع کردیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نتایج کارهایی که در این زمینه در طول یکسال انجام می‌دهیم به صورت همایش‌های کشوری هم در بخش علمی هم کارهایی که مربیان انجام می‌دهند، در قالب قصه، فیلم و نمایش که مربوط به عناصر هویت دینی و ملی ماست را عرضه می‌کنیم که هم تجربه‌گردانی می‌شود و هم متخصصان و صاحب‌نظران راجع به این موضوع صحبت می‌کنند.

او با بیان اینکه دو همایش قبلی هویت کودکان ایران اسلامی در یزد و قزوین برگزار شده بود، گفت: میزبان همایش سوم فارس بود که به حق و انصاف بسیار خوب و همه جانبه هم از جهت علمی و هم اجرایی به این موضوع پرداختند.

حکیم‌زاده با تأکید بر اینکه اگر قرار است در جایی کار شروع شود، همین دوره پیش دبستانی است، گفت: گزارشی در بحث هویت کودکان به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دادیم که منجر به شکل‌گیری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شد زیرا اگر می‌خواهیم فرزندانی در تراز نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم نباید صبر کنیم که به دانشگاه بیایند، حتی در دبستان هم دیر است و باید این کار را از کودکی شروع کنیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
250 کلیک ها  پنج شنبه, 17 تیر 1400 20:58
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا