هویت انسان ها تعیین کننده کیفیت زندگی

هویت انسان ها تعیین کننده کیفیت زندگی
   
هویت انسان ها تعیین کننده کیفیت زندگی |||| ||||

وزیر آموزش و پرورش هویت را یکی از مفاهیم اساسی زندگی انسان‌ها برشمرد و افزود: کیفیت زندگی انسان‌ها متناسب با هویت آن‌ها است و آنچه انسان‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند عمل آن هاست و رفتار انسان‌ها نیز نشات گرفته از هویت آن‌هاست.

محسن حاجی میرزایی چهارشنبه ۱۶ تیرماه در ارتباط زنده تصویری با همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی که به میزبانی آموزش وپرورش فارس درحال برگزاری است، بیان ‌کرد: چگونگی شکل‌گیری هویت با این مفهوم عمیق و با ارزش اهمیت ویژه‌ای دارد و در واقع هویت محصول نظام یادگیری صرف نظر از نظام رسمی یا غیررسمی یادگیری است.

او افزود: نظام رسمی تحت تاثیر سه ابزار دیدن، شنیدن و اندیشیدن است که این سه ابزار کلیدی در پرتو تعالیم اسلامی غنی و تغذیه می‌شوند و هویت اسلامی یک فرد را شکل می‌دهند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه انسان‌ها در پرتو تعاملات، خود را می‌شناسند و می‌سازند، گفت: ارتباط انسان با خود و بعد با محیط پیرامون است موجب ایجاد درک انسان از خود می‌شود.

به گفته او، مفهوم هویت یک مفهوم اجتماعی است که حاصل ارتباطات جمعی است و انسان در پرتو تعاملات چارچوب ذهنی خود را شکل می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پیوندهای اساسی انسان با خود و خدا، خلق و خلقت تعییین کننده هویت ملی ما است و هرچه این مفاهیم و درک‌ها بیشتر شود و به هم نزدیک باشد هویت مشترک شکل می گیرد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه وجه تمایز نظام رسمی از غیر رسمی، اراده نظام آموزشی در اینکه چه چیزی به افراد آموخته شود است، گفت: اراده نظام رسمی آموزش در اینکه چه چیزی بیاموزد و چه شکلی هویت ادامه پیدا کند، مبتنی است بر یک فهم و بار هوشمندانه که برگزاری چنین همایشی محصول همین اراده است.

او خاطرنشان کرد: این ماموریت بزرگی است برای نظام تعلیم و تربیت که ابتدا نظام آموزشی را به سمت آموزش و پرورش پیش دبستانی سوق دهد و از سال قبل با تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اجرای این ماموریت پر رنگ تر شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید از ابتدای مراحل زندگی به افراد برای پیدا کردن هویت کمک کرد و این مسئولیتی است که بر گردن ما مسئولان نظام تعلیم و تربیت است تا با ایجاد ترکیبی هوشمندانه از آحاد جامعه، هویت ملی افراد را تقویت کنیم.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: ما در کار بزرگی وارد شدیم، ما خشت‌های سازنده این سرزمین را می سازیم و ما در کار ساخت بنایی هستیم که آینده کشور را می سازد.
به گفته حاجی میرزایی در این فرآیند،  باید همه عناصر دخیل در آن با هم هماهنگ باشند زیرا که دوگانگی در نظام یادگیری افراد را دچار سردرگمی و مشکلات روحی می کند و این یک ماموریت بزرگ بین آموزش و پرروش، خانواده و جامعه است تا این بنای با شکوه شکل بگیرد.

او همچنین ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این همایش گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی به منظور تاثیرگذاری عمیق و پایدار این مفهوم باید بیشتر باشد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
298 کلیک ها  چهارشنبه, 16 تیر 1400 12:45
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا