تاکید بنیاد مسکن فارس برای حفظ بافت روستایی در توسعه معابر

تاکید بنیاد مسکن فارس برای حفظ بافت روستایی در توسعه معابر
   
تاکید بنیاد مسکن فارس برای حفظ بافت روستایی در توسعه معابر |||| ||||

بنیاد مسکن فارس در اجرای طرح های توسعه معابر، حفظ بافت سنتی و اصیل روستا را مورد تاکید قرار دارد زیرا بر جاذبه های گردشگری روستا می افزاید.

 

به گزارش راستین آنلاین عطا الله زمانی امروز (سه شنبه 8 تیر) با اشاره به اقدامات انجام شده در توسعه و تامین مسکن محرومان در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: از ظرفیت ها، منابع و وجوه وقف می توان برای خانه دار شدن اقشار نیازمند استفاده کرد و شهرستان خنج دارای ظرفیت های خوبی در حوزه وقف است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: نیازهای جامعه بر اساس ضریب توسعه یافتگی و همچنین میزان محرومیت جامعه تغییر می كند و بخشی از نیازهای جامعه ما در تامین مسكن برای محرومان است.

وی اضافه كرد: سال گذشته برای توسعه روستایی و محرومیت زدایی در شهرستان خفر 151 واحد مسکونی با اعتبار 75 میلیارد و 500 میلیون ریال مقاوم سازی شده اند و 52 فقره تسهیلات قرض الحسنه تعمیرات با همکاری بانک های عامل پرداخت شده است.

زمانی از انجام اقدامات محرومیت زدایی در روستای «خورنگان» فسا نیز خبر داد و عنوان کرد: سنگ فرش و توسعه معابر روستایی در این روستا انجام شده و به سبک و شیوه ای بسیار زیبا به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: در اجرای طرح های توسعه معابر، حفظ بافت سنتی و اصیل روستا مورد تاکید قرار دارد و  بر جاذبه های گردشگری روستا می افزاید.

وی اضافه کرد: نقشه برداری برای بازنگری طرح هادی روستاهای قاسم آبادسفلی، کنکان، کچوئیه، صحرارود، قلعه قرمز، حسین آباد، چاهدولت و داراکوئیه در سال گذشته در فسا انجام شده است.

زمانی با اشاره به اقدامات انجام شده بنیاد مسکن در داراب نیز گفت: 390 فقره بیمه نامه برای منازل روستایی داراب صادر شده، روستای «کوه سفید» به خاطر فرونشست زمین و ایجاد شهرک جدید در زمینی به مساحت 15 هکتار جابجا شد و سال گذشته 55 میلیارد و 600 میلیون تومان برای محرومیت زدایی در داراب هزینه شده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
181 کلیک ها  سه شنبه, 08 تیر 1400 21:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا