الگوی مصرف در ایران صحیح نیست

الگوی مصرف در ایران صحیح نیست
   
الگوی مصرف در ایران صحیح نیست |||| ||||

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه الگوی مصرف در ایران صحیح نیست، انجام اقداماتی همچون ترویج باغچه‌های خانگی سبزی‌ها را علاوه بر تامین اهدافی چون اصلاح الگوی مواد غذایی و ترویج مصرف سبزی، در خودکفایی خانوارها موثر دانست.

زهرا عبداللهی شنبه ۵ تیرماه در نشست هم اندیشی ارتقای سطح سلامت غذایی جامعه که با حضور رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد، گفت: با توجه به نگرانی‌های موجود در افزایش مشکلات تغذیه‌ای در بحران کرونا، دستورالعمل‌های متعددی برای گروه های هدف متفاوت نگارش و ارسال شده است.

او با اشاره به بازدیدهای انجام شده در شیراز، همکاری برون‌بخشی و همکاری تسهیلگر جهاد کشاورزی با بهورزان را فوق العاده و بسیار ارزشمند خواند و ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده ۷۰ درصد افرادی که به کارشناس تغذیه مراجعه کرده‌اند، موفق به کنترل مشکلات خود شده‌اند و این دستاورد بسیار با ارزش است.                                                                                  

این مقام مسئول در وزارت بهداشت تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید این مهم را در قالب یک طرح تحقیقاتی انجام و نتایج آن را به دفتر دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در مدیترانه شرقی (EMRO) ارائه کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، اقدام دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در راه‌اندازی شورای عالی تغذیه بسیار خلاقانه دانست و آن را الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های سراسر کشور معرفی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست گفت: اهمیت تغذیه سالم بر هیچ کس پوشیده نیست و دستیابی به اهداف سند ملی تغذیه جز با همکاری دیگر ارگان‌های مرتبط امکان پذیر نخواهد بود.

مهرزاد لطفی افزود: با توجه به وسعت و تنوع آب و هوا و محصولات کشاورزی در استان فارس، ظرفیت بسیار عظیمی در اختیار مردم و مسئولان قرار گرفته است.                                                                                        

او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اقدامی مبتکرانه شورای عالی تغذیه را با حضور مدیران ارشد معاونت بهداشت، معاونت غذا و دارو و اعضای هیات علمی دانشکده تغذیه شیرزا راه‌اندازی کرده تا با هم افزایی توان علمی و اجرایی این بخش‌ها، خدمات موثری در حوزه سلامت و امنیت غذایی ارائه شود.

لطفی نقش خیرین را در رفع مخاطرات سوء تغذیه گروه‌های هدف بسیار موثر خواند و تاکید کرد: با حفظ کرامت انسانی افراد می‌توان نظر خیرین را نیز به این موضوع مهم جلب کرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
290 کلیک ها  شنبه, 05 تیر 1400 17:55
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا