دریافت پیامک، تنها مرجع معتبر برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون است

دریافت پیامک، تنها مرجع معتبر برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون است
   
دریافت پیامک، تنها مرجع معتبر برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون است |||| ||||

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از آغاز تزریق واکسن سینوفارم در فارس خبر داد و گفت: دریافت پیامک، تنها مرجع معتبر برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون است.

به گزارش راستین انلاین  دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اشاره به آغاز تزریق واکسیناسیون دوز دوم واکسن سینوفارم از امروز در استان فارس اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۹۴۷ هزار و ۴۷ مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۷۰ هزار و ۸۸۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۰۹ هزار و ۹۶۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۷ هزار ۸۹۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

این مقام مسئول، همچنین از بهبودی ۲۶۲ هزار و ۶۷۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۹۸۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۲۱بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی با اعلام جان باختن ۷ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی دیروز تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۴ هزار و ۷۴۵ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برای جلوگیری از ازدحام در محل‌های تزریق واکسن از عموم مردم خواست که تنها بر طبق پیامک‌های ارسالی مبنی بر زمان و مکان مشخص شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

او هم چنین بیان کرد: دو سایت خودرویی در پارک کوهستانی دراک و ورزشگاه پارس واقع در میانرود صرفا برای تزریق واکسیناسیون به افراد سالمند و افرادی که از توانمندی جسمانی برخوردار نیستند، تمهید شده است.

دکتر همتی اضافه کرد: واکسیناسیون به معنای پایان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیست و همچنان مثل سابق باید با استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از دورهمی، از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
234 کلیک ها  یکشنبه, 30 خرداد 1400 18:59
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا