ادامه مرگ‌های ۲ رقمی روزانه کرونا در فارس

ادامه مرگ‌های ۲ رقمی روزانه کرونا در فارس
   
ادامه مرگ‌های ۲ رقمی روزانه کرونا در فارس |||| ||||

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز تاسف از جان باختن ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس، خاطرنشان کرد که از ابتدای این همه گیری تاکنون ۴۷۲۲ بیمار در این استان، جان خود را براثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده‌اند.

به گزارش راستین آنلاین دکتر عبدالرسول همتی چهارشنبه ۲۶ خرداد در جلسه اعلام آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۹۳۹ هزار و ۴۶۴ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام و به شناسایی ۲۶۹ هزار و ۱۱۷ بیمار مثبت قطعی منتهی شده است.

همتی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون در فارس، ۱۰۸ هزار و ۷۸۱ مورد تست سریع انجام و ۱۶ هزار و ۶۵۷ مورد مثبت شناسایی شده است، گفت: در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۵ هزار و ۷۷۴ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۱۰۳۰ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۱۳۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی همچنین از بهبودی ۲۶۰ هزار و ۸۸۱ نفر از کل بیماران مبتلا به کووید۱۹ در فارس هم خبر داد و گفت: متاسفانه شیراز با عدد ۲۱۸۱ مورد فوت ناشی از کرونا، بیشترین تعداد قربانی را در استان فارس داشته است.

به گفته این مقام مسئول از کل فوت شدگان کرونا در فارس، ۳۲۲ مورد مربوط به مرودشت؛ ۲۶۱ مورد کازرون؛ ۱۲۲ مورد داراب؛ ۱۱۵ مورد آباده؛ ۱۰۲ مورد ممسنی؛ ۷۳ مورد اقلید؛ ۶۹ مورد استهبان؛ نیریز و لامرد هر کدام ۶۴ مورد؛ فیروزآباد و کوار هرکدام ۶۰ مورد؛ ۵۰ مورد سپیدان؛ ۴۱ مورد قیروکارزین؛ ۳۹ مورد خرامه؛ کوهچنار و خرمبید هر کدام با ۳۷ مورد؛ ۳۸ مورد زرقان؛ ۳۵ مورد رستم؛ ۳۱ مورد ارسنجان؛ ۳۰ مورد بوانات؛ زرین دشت و سروستان هر کدام با ۲۹ مورد؛ ۲۷ مورد بیضا؛ ۲۵ مورد پاسارگاد؛ ۲۴ مورد مهر؛ ۱۰ مورد فراشبند؛ ۸ مورد بختگان و ۲ مورد سرچهان بوده است.

همتی، ضمن دعوت از مردم برای حضوری پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد، خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش داشتن انتخابات و لزوم مشارکت و حضور پرشور مردم در انتخابات روز جمعه، بیست و هشتم خرداد، تمهیدات گسترده ای از طرف وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته تا مردم با اطمینان خاطر بیشتری در پای صندوق های رای، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی حضور یابند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
246 کلیک ها  چهارشنبه, 26 خرداد 1400 19:01
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا