هر گونه تجمع در مکان های سر بسته ممنوع /سلامت مردم در اولویت است

هر گونه تجمع در مکان های سر بسته ممنوع /سلامت مردم در اولویت است
   
هر گونه تجمع در مکان های سر بسته ممنوع /سلامت مردم در اولویت است |||| ||||

رئیس کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات در فارس با بیان اینکه هر گونه تجمع و مناظرهدر ماکان های سر بسته ممنوع است گفت : برابر هماهنگی‌های انجام شده با مراکز خدماتی، ارتباطی و اپراتورها در روز برگزاری انتخابات به هیچ وجه قطعی برق نخواهیم داشت.

عبدالرضا قاسمپور سه شنبه ٢٥ خرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشارکت حداکثری و حفظ سلامت اجتماعی مهمترین هدف برگزار کنندگان انتخابات در فارس است، گفت: خط قرمز ما در انتخابات سلامت مردم است و تلاش داریم تا خطری متوجه مردم نباشد و سلامت آنها حفظ شود.

او از پروتکل‌های بهداشتی تعریف شده مرتبط با بخش انتخابات از زمان تبلیغات تا رای گیری سخن گفت و افزود: رعایت پروتکل‌ها و چگونگی اجرای آن در زمان تبلیغات به کاندیداها اعلام شده و هرگونه تجمع و مناظره در مکان‌های سربسته ممنوع خواهد بود.

رئیس کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات در فارس با بیان اینکه در بحث برگزاری روز انتخابات مواردی که پیش‌بینی شده است، داشتن خودکار شخصی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، داشتن ماسک را از الزامات دانست و تاکید کرد: بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی خلاف بوده و با متخلفین اعم از داوطلبان و مسئولان برگزاری برابر قانون برخورد خواهد شد.

قاسمپور خاطرنشان کرد: رای بیماران کرونایی که بستری یا قرنطینه هستند به تفکیک شهرستان در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفته و افرادی که تمایل دارند در انتخابات شرکت کنند، می‌توانند با تماس با ستاد انتخابات استان به صورت سیار رای خود را به صندوق بیندازند.

او اضافه کرد: زمان برگزاری انتخابات از ساعت ٧ صبح روز جمعه ٢٨ خردادماه تا ساعت ٢ بامداد شنبه ٢٩ خرداد پیش بینی شده و با هدف جلوگیری از ازدحام، تعداد شعب اخذ رای نیز افزایش یافته است.

قاسمپور تهویه مناسب، دسترسی به هوای تازه و چیدمان مناسب میز و صندلی را از موارد مهمی عنوان کرد که باید در شعب رعایت شود و گفت: از آوردن کودکان خردسال به داخل شعب جلوگیری خواهد شد.همچنین از حضور افراد مسن و یاد دارای بیماری زمینه‌ای در ترکیب برگزارکنندگان انتخابات در شعب استفاده نخواهد شد.

او یادآور شد: ناظرین ثابت و سیار بهداشت نیز در تمام شعب حضور خواهند داشت و رای دهندگان می‌توانند با مراجعه به سامانه انتخاب ایران، از اطلاعات نامزدها و خلوتی شعب اخذ رای اطلاع پیدا کنند.

رئیس کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات در فارس ادامه داد: اخذ اثر انگشت در زمان رای گیری حذف شده و تلاش می‌شود تا همه عوامل شعب واکسینه شوند.

مشاهده موارد کرونای آفریقایی در جنوب فارس

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از شیوع پیک پنجم کرونا در استان گفت: مواردی از کرونای آفریقایی در جنوب فارس در روستاهای لارستان گزارش شده که این امر باعث شده سخت گیری‌ها برای جلوگیری از این پیک بیشتر شود.

قاسمپور با بیان اینکه در حال حاضر موج تازه‌ای از بیماری کووید ١٩ در استان‌های هرمزگان و بوشهر شکل گرفته است، عنوان کرد: با توجه به همجواری این استان‌ها با فارس، مباحث مرتبط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر از قبل و اعمال سختگیری‌های بیشتر در دستور کار قرار گرفته است.

اشغال کمتر از ۴۰ درصد تخت‌ در بخش‌های کرونای فارس

او با بیان اینکه در حال حاضر شهر شیراز در وضعیت نارنجی و محدودیت‌های ترددی شبانه همچنان برقرار است، گفت: اکنون ۱۳۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها فارس بستری هستند و ضریب اشغال تخت‌های عادی و ویژه بخش‌های کرونایی زیر ۴۰ درصد است.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه واکسیناسیون در فارس تداوم دارد، از تزریق ٣٤١ هزار و ٦٩٥ دوز واکسن تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه حدود ٢٠٠ بیمار جدید در استان بستری می‌شوند و روند بهبود بیماری به بیش از ٩٧ درصد رسیده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
212 کلیک ها  سه شنبه, 25 خرداد 1400 18:57
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا