تعداد بیماران در فارس زیاد شده است

تعداد بیماران در فارس زیاد شده است
   
تعداد بیماران در فارس زیاد شده است |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به افزایش آمار مراجعه افراد مبتلا یا مشکوک به مراکز درمانی در استان فارس، این موضوع را نشانه‌ی کاهش حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست.

 به گزارش راستین آنلاین دکتر مهرزاد لطفی سه‌شنبه ۲۵ خرداد در سیصد و چهل و دومین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ علوم پزشکی شیراز، آمار ورودی بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌های فارس را نشان‌دهنده خیز آهسته افزایشی این بیماری توصیف و اضافه کرد: آمارها نشان دهنده کاهش حساسیت مردم به خطرات کروناویروس و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در برابر این بیماری است.

او با اشاره به روند رو به رشد موارد ابتلا به کووید۱۹ و بستری در بیمارستان های استان فارس افزود: جدی نگرفتن دستورالعمل های بهداشتی و سهل انگاری در برابر کروناویروس، بار دیگر استان را به سمت وضعیت بحرانی سوق می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با مشارکت و همراهی مردم توانستیم موج های قبلی کروناویروس را پشت سر بگذاریم؛ اما با توجه به شیوع ویروس‌های جهش یافته، نیاز است برای جلوگیری از ورود موج های جدید، مردم بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا دچار بحران های جدید نشویم.

لطفی از افزایش موارد مراجعه به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا خبر داد و گفت: افزایش موارد درخواست سی تی اسکن برای بیماران مشکوک و یا علامت دار در مراکز ۱۶ ساعته، نشانگر نامناسب بودن وضعیت بالینی بیماران است.

او با اشاره به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، افزود: باید به شکل مداوم به مردم اطلاع‌رسانی کرد که کرونا به پایان نرسیده و این ویروس با سرعت در حال چرخش در جامعه است، تجربه بیش از ۱۶ ماه ورود این ویروس ناخوانده به جامعه نشان می دهد که سهل انگاری افراد جامعه، قدرت ویروس را برای انتشار گسترده در جامعه، به نحو قابل توجهی افزایش می دهد و در صورت جدی نگرفتن، وارد موج جدید و خطرناک تر بیماری می شویم که به منزله تهدید جان عزیزانمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از افزایش خدمت مشاوره ای اورژانس در زمینه کروناویروس طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: مراکز منتخب ۱۶ ساعته از نقاط قوت دانشگاه در پیشگیری و درمان زودهنگام افراد مشکوک و دارای علائم کرونا است و از مردم می خواهیم تا در صورت مشاهده علائم، به پزشک خانواده و یا مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا(۱۶ ساعته) مراجعه کنند.

 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
258 کلیک ها  سه شنبه, 25 خرداد 1400 13:17
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا