کاهش سن ابتلا به کرونا در فارس /هشدار را جدی بگیرید

کاهش سن ابتلا به کرونا در فارس /هشدار را جدی بگیرید
   
کاهش سن ابتلا به کرونا در فارس /هشدار را جدی بگیرید |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به کاهش سن ابتلا به کروناویروس در استان فارس، این موضوع را موجب بروز نگرانی‌های جدی دانست.

به گزارش راستین آنلاین دکتر مهرزاد لطفی دوشنبه ۲۴ خرداد در سیصد و چهل و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز مهمترین راه موفقیت در کنترل موارد ابتلا به کووید۱۹ را، رعایت اصول چندگانه بهداشتی موثر در پیشگیری دانست و گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و رعایت بهداشت فردی، عوامل مهم مد نظر در کاهش موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا است.

لطفی با اشاره به اینکه براساس بررسی‌ها طی یک هفته گذشته شاهد افزایش تعداد نمونه های مثبت ابتلا به کرونا و درصد بستری بیماران در استان فارس بوده ایم، این موضوع را زنگ خطری جدی دانست و بر توجه ویژه به این موضوع تاکید کرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با هشدار در زمینه کاهش سن موارد ابتلا به کرونا و افزایش موارد ابتلای جوانان در هفته‌های اخیر، اضافه کرد: سهل انگاری در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مرگ بر اثر کرونا به ویژه در جوانان و سنین پایین نگران کننده است، زیرا مرگ جوانان به معنی از بین رفتن نیروی مولد جامعه است.  

لطفی گفت: مجموعه دانشگاه به عنوان سربازان سلامت موظف به تلاش برای ارایه آموزش‌های لازم و آگاه سازی جامعه در زمینه بیماری کووید۱۹ ا بوده و باید از ابزارهایی که داریم به بهترین شکل برای کنترل بیماری استفاده کنیم. 

لزوم افزایش آزمایش ها و تست های کروناویروس با هدف شناسایی به موقع بیماران مبتلا به کووید۱۹ از دیگر موارد مورد تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این نشست بود. 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
191 کلیک ها  دوشنبه, 24 خرداد 1400 17:25
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا