خطر گسترش دوباره کرونا در فارس / بی نوجهی = مرگ

خطر گسترش دوباره کرونا در فارس / بی نوجهی = مرگ
   
خطر گسترش دوباره کرونا در فارس / بی نوجهی = مرگ |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز تاسف از کاهش سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان فارس، نسبت به جدی بودن خطر گسترش مجدد کروناویروس در این استان در صورت تداوم این بی‌تفاوتی، هشدار داد.

 به گزارش راستین انلاین دکتر مهرزاد لطفی یکشنبه ۲۳ خرداد در سیصد و چهلمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا در علوم پزشکی شیراز، گفت: کاهش سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خصوصا در مورد فاصله گذاری اجتماعی، زنگ خطر شکل گیری موج جدید شیوع کروناویروس در فارس را به صدا درآورده است.

لطفی با تاکید بر لزوم توجه جدی تر به رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس، افزود: پیشگیری از موج جدید کروناویروس و دوری از وضعیت قرمز در استان؛ مشارکت، همکاری و همدلی بیش از پیش مردم را می طلبد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به خیز آهسته موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹  و روند افزایشی بستری بیماران در مراکز درمانی استان فارس، گفت: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، سهل انگاری و جدی نگرفتن بیماری، شاهد ورود استان به وضعیت بحرانی شیوع کروناویروس هستیم.

لطفی ادامه داد: با وجود آمادگی کامل مجموعه سلامت فارس در برابر این بیماری که طی قریب به ۱۶ ماه گذشته شاهد آن بوده ایم؛ اما ضرورت دارد هم استانی ها با رعایت کردن بیشتر شیوه نامه های بهداشتی، ضمن حفظ سلامت خود و اطرافیان، همانند گذشته کادر درمان را یاری دهند.

او همچنین در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و مناطق مختلف استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

رئیس علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در برخی از شهرستان های استان فارس، خواستار پیگیری مسئولان دانشگاه برای شناسایی دلیل افزایش ابتلا، با هماهنگی و همکاری مسئولان و مدیران شهرستان شد.

 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
767 کلیک ها  یکشنبه, 23 خرداد 1400 13:42
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا