• رئیس سازمان بسیج سازندگی خبر داد :

اجرای 2 هزار طرح اشتغال در فارس

اجرای 2 هزار طرح اشتغال در فارس
   
اجرای 2 هزار طرح اشتغال در فارس |||| ||||

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس از اجرای 2000 طرح به ارزش بیش از 100 میلیارد تومان در فارس ویژه اقشار آسیب پذیر، نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد خبر داد .

به گزارش راستین آنلاین امروز  پنج‌شنبه ٦ خرداد در آیین انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه سپاه فجر فارس، کمیته امداد استان و سازمان بسیج سازندگی فارس در حوزه اشتغال محرومان بیان کرد: در ادبیات اقتصادی معمولا ایجاد اشتغال یک امر دشوار در برنامه ریزی اجتماعی است و اشتغال ویژه محرومان و نیازمندان این دشواری را مضاعف می‌کند.

او افزود: در راستای تحقق منویات رهبری در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» مبنی بر بهره گیری حداکثری از منابع در جهت ایجاد توسعه اشتغال برای افراد محروم و آسیب پذیر، هم افزایی و تشریک مساعی همگانی به منظور نهادینه سازی فرهنگ اقتصادی مقاومتی و ایجاد بستر مناسب برای نقش آفرینی جهادگران کارآفرین در حوزه‌های مختلف و همچنین توانمند سازی و تقویت منزلت اجتماعی محرومین، این تفاهم نامه در ٩ بند تنظیم شده و به امضای مدیرکل کمیته امداد فارس، بسیج سازندگی استان و سپاه فجر فارس رسید.

او ایجاد و راه‌اندازی طرح‌های اشتغال را یکی بندهای این تفاهم نامه ذکر و خاطرنشان کرد: در سال ١٤٠٠ و در چارچوب این تفاهم نامه دو هزار طرح به ارزش بیش از یکصد میلیارد تومان در سراسر فارس ویژه اقشار آسیب پذیر، نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد پیگیری و اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس همچنین آموزش‌های کسب و کار و کارآفرینی ویژه ٥ هزار نفر از افراد تحت پوشش و آسیب پذیر در مناطق محروم و تشکیل و راه‌اندازی ٤٢ مراکز نیکوکاری کارآفرینی را از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه مشترک اعلام کرد.

قزل‌سفلی ادامه داد: در راستای حمایت و استفاده از دانش بومی، حمایت از ١٠ طرح نوآورانه و دانش بنیان بر اساس این تفاهم‌نامه مشترک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

او برپایی ١٠٠ نمایشگاه و غرفه‌های فروش محصولات تولیدی حاصل از اشتغال از دیگر بندهای این تفاهم نامه ذکر و خاطرنشان کرد که مفاد تفاهم‌نامه مشترک مذکور با حضور ٣٠٠  نفر از جهادگران اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: تلاش شده در این تفام نامه زنجیره‌ای از آموزش، هماهنگی‌ها، همکاری و بازار رسانی محصولات حاصل از ایجاد اشتغال افراد محروم برنامه ریزی شود.

قزل‌سفلی با بیان اینکه روستاها و حاشیه شهرهای استان نقطه کانونی اجرای این تفاهم‌نامه خواهد بود، گفت: رویدادهای کارآفرینی مختلفی در راستای این تفاهم نامه تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد فارس نیز در این جلسه بیان کرد: در حالی این تفاهم‌نامه مشترک به امضا رسید که سال گذشته سپاه فجر فارس در تامین و تهیه جهیزیه فرزندان تحت پوشش، مسکن، تعمیر و مرمت و در عرصه حمایت از ایتام و نیازمندان تحت عنوان ایران همدل یاریگر کمیته امداد استان بود.

او خاطرنشان کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه در حوزه اشتغال نیز فصل جدیدی در حوزه محرومیت زدایی است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد فارس، در ۹ ماهه سال گذشته استان فارس در آخرین ارزیابی‌ها، در ١٧ سرفصل کمی و کیفی مقام اول حوزه اشتغال کشور را با ایجاد بیش از ١٧ هزار و ٥٠٠ فرصت شغلی و توزیع بیش از٤٠٠ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به خود اختصاص دا
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
936 کلیک ها  پنج شنبه, 06 خرداد 1400 10:03
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا