فارس پرجمعیت ترین جامعه عشایری کشور

فارس پرجمعیت ترین جامعه عشایری کشور
   
فارس پرجمعیت ترین جامعه عشایری کشور |||| ||||

مدیر کل امور عشایر استان فارس در نشست خبری که امروز دوشنبه با حضور خبرنگاران برگزار شد گفت : استان فارس پرجمعیت ترین جامعه عشایری کشور را در خود جای داده است.

به گزارش راستین آنلاین روح الله بهرامی با بیان اینکه روابط عمومی به یک رابطه مثبت و سازنده است ، اضافه کرد: پیش از این رسانه سنتی بود و مسائل خاص خودش را داشت و امروز رسانه های دیجیتال باعث شده در کسری از ثانیه مطالب را منتشر کنند و اطلاع رسانی گسترده و فرامرزی داشته باشد.

او با اشاره به اینکه هر فرد عشایر پروتئین مورد نیاز 17 نفر را تامین می کند افزود :این افراد  نماد بارز اقتصاد مقاومتی هستند.

او ضمن اینکه 32 هزار خانوار عشایری وجود دارد تصریح کرد :اکنون کاهش جمعیت خانوارها را شاهد هستیم  و  132 هزار نفر جامعه عشایری داریم . 

مدیر کل امور عشایر استان فارس با یادآوری این مطلب که  زنان و مردان سخت کوشی در عشایر حضور دارند ادامه داد :این افراد  دارای فرهنگ غنی، نماد جامعه سبز و اقتصاد محور هستند.

بهرامی همچنین اطهار کرد : همه دستگاه های اجرایی باید از عشایر و تولیدات آن پشتیبانی کنند.

او افزود :حدود 10 هزار خانوار عشایری که دارای شرایط بودند بیمه شدند که این بیمه امکان بازنشستگی دارد.

همچنین بهرامی  با اشاره به اینکه خانه های بهداشت عشایری برای نخستین بار شکل گرفته است اضافه کرد : شاخص برخورداری از بهداشت در عشایر از 17 درصد به 43 درصد رسید و 43 درصد از جامعه عشایری از خدمات بهداشتی مستمر استفاده می کنند، و  36 خانه بهداشتی سیار عشایری در فارس وجود دارد.

بهرامی با تاکید بر اینکه توانمندسازی زنان عشایری را در دستور کار قرار داده ایم و حدود 34 میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم بهره در اختیار صندوق های توانمندسازی زنان قرار گرفته است، افزود: بیش از 2 هزار و 500 زن سرپرست خانوار در این صندوق عضویت دارند.

او افزود :یک سوم گوشت قرمز استان معادل 20 هزار تُن توسط عشایر تولید می شود.

مدیر کل امور عشایر فارس با یادآوری این مطلب مرتع عشایری، عرصه معیشت، اقتصاد و تولید عشایر است متاسفانه عده ای این مراتع را تصرف می کنند، افزود: واگذاری مرتع آسیب های مختلفی را در پی دارد.

او با اشاره به اینکه 20 درصد شهدای عشایر کشور به فارس مربوط به می شود، گفت: تعداد شهدای عشایر فارس 2 هزار نفر است.

بهرامی گفت: 2 هزار و 775 پکیج خورشیدی سهم عشایر فارس در مرحله اول است و قرار است پکیج خورشیدی را در کنار سیاه چادرها ایجاد کنیم و تا پایان خرداد تمامی این موارد توزیع می کنیم که بتوانند از روشنایی استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه یک هزار میلیارد تومان خسارت به جامعه عشایری استان به خاطر خشکسالی رسیده است، تاکید کرد: خرید تضمینی دام عشایر را برای اولین بار دولت در دستور کار قرار داده است.

بهرامی با یادآوری این مطلب که هر یک میلیمتر کم شدن باران باعث حذف یک کیلو علوفه در طبیعت می شود، اظهار کرد: 10 هزار تُن علوفه بین عشایر توزیع خواهد شد که به کنستانتره تبدیل می شود.

مدیر کل امور عشایر فارس با اشاره به اینکه 465 هزار راس دام بیمه شدند، افزود: برای جلوگیری از ورود دلال ها، باید کارت دام را داشته باشند.

انتهای پیام /  منصورهخسروبیگ
217 کلیک ها  دوشنبه, 27 ارديبهشت 1400 14:28
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا