برگزاری چهارمین رزمایش کمک مومنانه در آستانه عید فطر

برگزاری چهارمین رزمایش کمک مومنانه در آستانه عید فطر
   
برگزاری چهارمین رزمایش کمک مومنانه در آستانه عید فطر |||| ||||

با حضور معاون اجرایی سپاه فجر استان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، چهارمین آئین رزمایش کمک های مومنانه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.

به گزارش راستین انلاین معاون اجرایی سپاه فجر استان فارس سه شنبه ۲۱ اردیبهشت در آئین رزمایش کمک مومنانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مدافع سلامت گفت: اتفاقاتی که در عرصه بین المللی رقم خورده و شیوع ویروس کرونا، باعث شده معادلات در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه اقتصادی در دنیا به هم بخورد.

سرهنگ دکتر قاسم علی پور اضافه کرد: مردم در دوران شیوع ویروس کرونا مانند دوران دفاع مقدس رسالتی برای خود تعریف کرده و آن را به خوبی انجام دادند که موضوع کمک های مومنانه یکی از این اقدامات است؛ کادر پزشکی پرستاری و درمانی نیز با حضور در خط مقدم نبرد با بیماری کووید۱۹ به جامعه خدمت می کنند.

جامعه سلامت، لشکریان سفیدپوش جبهه مقابله با کرونا

او افزود: امروز جامعه سلامت، لشکریان سفیدپوشی هستند که با حضور در جبهه مقابله با کرونا، افتخارات آنها کامل شد و به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، این افتخارات و اقدامات باید ثبت شود تا آیندگان نیز از آن آگاه شوند.

معاون اجرایی سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه رزمایش کمک های مومنانه در استان فارس به بهترین شکل انجام شده است و بسته هایی در قالب ۱۸ خدمت به نیازمندان ارایه می شود، افزود: تمام استانداردهای پزشکی به همت کادر درمان و حمایت مردم به بهترین شکل انجام شده است و اجرای رزمایش کمک های مومنانه نیز با همدلی مردم در فارس اجرایی شده است.

نقش همدلانه بسیجیان در مقابله با بحران کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، نیز با تبریک عید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: با توجه به مسایل موجود در دنیا و کشور، موضوع کمک های مومنانه بسیار ارزشمند است و اگر این کمک ها نبود، ادامه راه و زندگی برای بسیاری از مردم سخت تر می شود.

 عبدالرسول همتی کمک های مومنانه در استان فارس را بی نظیر خواند و افزود: استان فارس در زمینه مقابله با کرونا و کنترل بیماری کووید۱۹، از استان های موفق کشور بوده است و گزارشات و گفته های مسوولان کشور نیز این موضوع را نشان می دهد.

او همراهی و همدلی سپاه و بسیج با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه مقابله با کرونا، بیماریابی، درمان بیماران و واکسیناسیون کرونا را از مهمترین عوامل و دلایل این موفقیت برشمرد و از امضای تفاهم نامه های همکاری مختلف بین سپاه، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه با تاکید بر اهمیت اجرای طرح های «هبّه» و «حمایت از ایتام» با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی فارس، اضافه کرد: بسیج جامعه پزشکی همواره نشان داده که علاوه بر حضور در موضوعات درمانی و مقابله با کروناویروس، در اجرای طرح کمک های مومنانه نیز نقشی بزرگ و موثر داشته است.

اهدای بیش از ۲۵۰۰ کمک مومنانه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس نیز در این آیین یکی از زیباترین کارها در ماه مبارک رمضان را تحقق سیره عملی ائمه اطهار و رسیدگی به ایتام و نیازمندان دانست و گفت: امام علی(ع) به عنوان یاور یتیمان و امام حسن مجتبی(ع) به عنوان کریم اهل بیت(ع)؛ دو الگوی عملی حمایت از نیازمندان هستند.

دکتر فرخ بهارلویی افزود: بسیج جامعه پزشکی در زمینه کمک های مومنانه تاکنون دو هزار و ۵۵۵ بسته غذایی بین نیازمندان توزیع کرده است و امروز نیز ۱۰۰ بسته در نمازخانه ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ۱۰۰ بسته نیز در بیمارستان حضرت زینب(س) توزیع شده است و این برنامه همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به اجرای دو طرح با عنوان طرح «هبّه؛ همکار برای همکار» و طرح حمایت از ایتام که از سوی بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود، اضافه کرد: در طرح هبّه، نیازمندان با حفظ عزت و احترام آنها در تمام واحدهای زیرمجموعه دانشگاه شناسایی می شوند و با کمک کارکنان هر واحد، کمک های مومنانه به دست نیازمندان می رسد و این طرح در طول سال نیز ادامه دارد.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس گفت: در زمینه حمایت از ایتام نیز طرحی از سوی کارکنان و بسیجیان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای حمایت و سرپرستی از ایتام در حال اجراست که تا عید فطر نزدیک به سه هزار نفر در این طرح مشارکت می کنند و به صورت ماهانه کمک های نقدی به ایتام خواهند داشت و امیدواریم با اطلاع رسانی اجرای این طرح، استقبال خوبی از اجرای طرح و حمایت و سرپرستی ایتام انجام شود.

بهارلویی ادامه داد: کارکنان و اساتید دانشگاه می توانند با مراجعه به دفاتر و کانون های بسیج جامعه پزشکی در دانشگاه، شناسنامه ایتام را مشاهده و یک یا دو نفر را تحت حمایت و سرپرستی خود قرار دهند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
840 کلیک ها  سه شنبه, 21 ارديبهشت 1400 17:13
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا