• معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

تیغ کرونا بر گلوی مردم /مردم بیش از پیش، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند

تیغ کرونا بر گلوی مردم /مردم بیش از پیش، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند
   
تیغ کرونا بر گلوی مردم /مردم بیش از پیش، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند |||| ||||

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت :مردم بیش از پیش، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، چرا که حضور در فضاهای سَربسته، خطر انتقال به کرونا را به شدت افزایش می دهد. 

 
به گزارش راستین آنلاین عبدالرسول همتی افزود : استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی دست کم یک و نیم متر در چنین فضاهایی الزامی است.
 
 او گفت: همانطور که بارها اعلام شده است، میان کاهش عمل به توصیه ‌های بهداشتی و افزایش موارد بستری و به دنبال آن افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا، رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.
 
همتی افزود: با وجود هشدارهای متعدد مسوولان استانی و دانشگاهی، به دنبال عادی انگاری شرایط بیماری و کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، شاهد وقوع خیز سنگین چهارم بیماری شدیم و خانواده های بسیاری، گرفتار عوارض و مصایب آن شدند.
 
او با تاکید بر اینکه نباید فراموش کنیم که برگزاری هرگونه مهمانی و دورهمی خانوادگی حتی برای مدت زمان کوتاه نیز می تواند سبب انتقال کروناویروس شود، اضافه کرد: حضور در فضاهای سَربسته، خطر انتقال به کرونا را به شدت افزایش می دهد و استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی دست کم یک و نیم متر در چنین فضاهایی الزامی است.
 
همتی شرکت در هر نوع مهمانی و دورهمی، اعم از مراسم های جشن، ترحیم، عیادت و مهمانی را یکی از عوامل اصلی ادامه چرخه انتقال ویروس در جامعه برشمرد و هشدار داد: در حال حاضر اغلب موارد انتقال به کرونا در منازل صورت می گیرد.
 
او با بیان این مطلب که فضای سر بسته و فاقد تهویه مناسب، خطر ابتلا به کووید ۱۹ را به شدت افزایش می دهد، تاکید کرد: در صورت اجبار به حضور در فضاهای سربسته لازم است علاوه بر استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی دست کم یک و نیم متر نیز رعایت شود.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه دریافت واکسن کرونا به معنی بی نیاز بودن به رعایت پروتکل های بهداشتی نیست، یادآور شد: در صورت مشاهده علایم کرونا تا زمان دریافت نتیجه آزمایش، ساکنان منزل باید از ماسک استفاده کنند.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
185 کلیک ها  چهارشنبه, 15 ارديبهشت 1400 16:09
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا