واکسیناسیون در خودرو برای اولین بار در شیراز

واکسیناسیون در خودرو برای اولین بار در شیراز
   
واکسیناسیون در خودرو برای اولین بار در شیراز |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون در خودرو، برای تزریق واکسن به افراد بالای ۸۰ سال در شیراز و برای نخستین بار در کشور خبر داد.

دکتر مهرزاد لطفی دوشنبه ۱۳ اردیبهشت، این اقدام را ابتکاری جدید در شیراز اعلام و خاطرنشان کرد: در این اقدام افراد دریافت کننده واکسن از گروه‌های هدف، در خودرو به سمت محل تزریق واکسن هدایت شده و تزریق واکسن در خودرو انجام می شود.

به گزارش راستین آنلاین  به نقل از علوم پزشکی شیراز، لطفی ادامه داد: با توجه به لزوم نظارت بر افراد دریافت کننده واکسن به مدت ۱۵ دقیقه پس از تزریق برای بررسی عوارض احتمالی، در این فرآیند جدید، این موضوع نیز پیش بینی و محقق شده است؛ همچنین فاصله فیزیکی افراد نیز رعایت می شود.

لطفی با بیان اینکه برخی افراد در گروه سنی بالای ۸۰ سال دچار برخی ناتوانی های حرکتی هستند، اضافه کرد: در این فرآیند، تزریق واکسن در خودرو انجام می شود و افراد دریافت کننده واکسن و خانواده ها، از آرامش بیشتری برخوردار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز جمعیت افراد بالای ۸۰ سال در استان فارس را حدود ۸۰ هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: کار واکسیناسیون در این گروه هدف از هفتم اردیبهشت آغاز شده و با توجه به محموله های دریافتی واکسن در استان، این فرآیند در حال انجام است.

او با اشاره به پیش بینی دو سامانه نام نویسی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای گروه های هدف، گفت: اطلاع رسانی به گروه های بالای ۸۰ سال بر اساس جمعیت موجود به صورت تلفنی انجام می‌شود و سایر گروه‌ها، پس از اطلاع رسانی مراجع رسمی می توانند به دو سامانه یاد شده مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات خود، پس از برنامه ریزی های انجام شده در لیست افراد دریافت کننده قرار می گیرند.

لطفی با تاکید براینکه هیچگونه مراجعه حضوری برای تزریق واکسن و یا نام نویسی به درب منازل وجود ندارد لزوم هوشیاری شهروندان را متذکر و یادآور شد: محل اجرای طرح واکسیناسیون در خودرو، شهرک گلستان شیراز است و تلاش برای پیش بینی مکان‌های جدید برای گسترش این طرح ادامه دارد.

استفاده از ظرفیت سپاه در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در جلسه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا به مبادله تفاهمنامه با سپاه فجر اشاره و خاطرنشان کرد که براساس این تفاهمنامه، تمام ظرفیت و توان بسیج و سپاه فجر در زمینه واکسیناسیون کمک خواهد کرد.

لطفی اضافه کرد: ۳۱ سالن با عنوان ۹ دی در استان فارس به عنوان پایگاه های تزریق واکسن کرونا، از سوی سپاه مشخص شده که برای اجرای طرح واکسیناسیون از آنها بهره برداری خواهد شد و بسیج و سپاه در این زمینه به دانشگاه علوم پزشکی کمک می کنند.

او اجرای واکسیناسیون را طرحی بزرگ خواند که با توجه به جدی تر شدن موضوع واکسیناسیون عمومی کرونا در قالب طرح محله محور شهید حاج «قاسم سلیمانی» و با مشارکت و تعامل همگانی اجرا می شود و یادآور شد: نکته مورد توجه این است که برای اجرای بهتر این برنامه ملی، باید از تمام ظرفیت ها و مشارکت سازمان های مرتبط، استفاده شود.

بهره‌گیری از امکانات بخش خصوصی

لطفی همچنین بر لزوم آمادگی تمام بیمارستان های استان برای مقابله با موج های احتمالی کروناویروس در آینده تاکید کرد و افزود: توان دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه سلامت محدود است و در زمینه اقدامات مقابله با کرونا و واکسیناسیون، لازم است تمام نهادها و سازمان ها با دانشگاه همکاری کنند و تعامل داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که در مراحل بعدی اجرای طرح واکسیناسیون، از توانمندی های بخش خصوصی نیز بهره برداری می شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
948 کلیک ها  دوشنبه, 13 ارديبهشت 1400 17:24
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا