• معاون عمرانی استانداری فارس:

تنش‌های احتمالی کمبود آب باید مدیریت شود

تنش‌های احتمالی کمبود آب باید مدیریت شود
   
تنش‌های احتمالی کمبود آب باید مدیریت شود |||| ||||

معاون عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه کمبود آب در ماه‌های آتی تنش‌های متعددی را به وجود خواهد آورد، گفت: لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی با مدیریت صحیح و استفاده درست از منابع موجود در راستای کاهش تنش‌ها و گذر از بحران، برنامه‌ریزی اصولی را دنبال کنند.

محمودرضا رضایی کوچی در جلسه ستاد فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران با موضوع بحران و تنش‌های آبی در سطح استان بیان کرد: متاسفانه به دلیل کاهش شدید نزولات جوی در سال گذشته در سطح استان با کاهش شدید منابع آب شرب و کشاورزی در سال جاری مواجه هستیم.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از استانداری فارس، رضایی خاطرنشان کرد: در این خصوص  همچنین لازم است با توجه به کاهش شدید منابع آب در استان، فرهنگ سازی و استفاده صحیح از آب و رعایت الگوی مصرف  بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

رضایی تاکید کرد: موضوع کمبود آب در سطح استان جدی بوده و لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه، با تکیه بر منابع موجود و در اختیار گرفتن تجهیزات و ماشین آلات سایر دستگاه‌های اجرایی نظامی و انتظامی در سطح استان، تدابیر لازم برای عبور از این بحران را بیندیشند.
 

او خاطرنشان کرد: شرکت آبفای فارس امسال باید به صورت هفتگی گزارش وضعیت آب مصرفی استان و برنامه‌های اجرا شده و در دست اجرا برای مدیریت کم آبی استان را ارائه دهد.

به گفته معاون عمرانی استانداری فارس، شهرداری‌های استان نیز موظف هستند ضمن تفکیک کامل منابع آب شرب و فضای سبز، چاه‌ها و همچنین امکانات و تجهیزات مرتبط را در اختیار شرکت‌های آبفای استان و شیراز قرار دهند.

رضایی همچنین در خصوص وظایف سازمان جهاد کشاورزی در زمینه شناسایی چاه‌های غیرمجاز ‌ و نیز خاموشی چاه‌های کشاورزی در ساعات اوج مصرف همچنین و بعد از ساعات مذکور و در صورت لزوم قرار دادن آنها در اختیار شرکت‌های آبفا، نکاتی را متذکر شد.

او تاکید کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس نیز باید گازوئیل درخواستی شرکت آبفای استان و شیراز برای سوخت‌رسانی به تانکرهای آبرسانی و همچنین دیزل ژنراتورها را تامین کرد و در اختیار آنها قرار دهد.

معاون عمرانی استانداری فارس همچنین در زمینه ضرورت فرهنگ سازی مصرف بهینه آب و رعایت الگوی مصرف و  همکاری با آبفای فارس نسبت به توجیه دهیاری‌ها و شوراهای روستایی تاکید کرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
219 کلیک ها  دوشنبه, 13 ارديبهشت 1400 11:53
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا