آموزش و پرورش عامل اصلی حرکت جوامع به سمت توسعه و پیشرفت کشور

آموزش و پرورش عامل اصلی حرکت جوامع به سمت توسعه و پیشرفت کشور
   
آموزش و پرورش عامل اصلی حرکت جوامع به سمت توسعه و پیشرفت کشور |||| ||||

استاندار فارس سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش را عامل اصلی حرکت جوامع به سمت توسعه و پیشرفت دانست و گفت: این سرمایه‌گذاری بلندمدت است و نعمات آن چند نسل را در بر می‌گیرد.

عنایت‌الله رحیمی یکشنبه ۱۲ اردیبهشت در آیین تجلیل از معلمان نمونه که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه معلمان برگزیده مسلح به علم روز هستند، گفت: امروزه اگر کسی سواد کامپیوتر، سواد دیجیتال و توان رسانه‌ای نداشته باشد، کاری از پیش نخواهد برد و در کشوری که معلمان با اخلاق وجود دارند، این سواد، متخلق به اخلاق اسلامی و مکارم والای دینی نیز خواهد بود که به فرزندان آینده جامعه منتقل می‌شود. 

او ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مطهری و روز معلم، عنوان کرد: قطعا همه ما باعنوان کسانی که روزگاری در محضر معلمان گرانقدر شاگردی کرده‌ایم، این موضوع را به‌خوبی می‌دانیم که ماندگارترین افراد در ذهن انسان‌ها آموزگاران‌اند؛ چراکه آموزش‌های آنان در ذهن و دل دانش‌آموزان ماندگار است، به‌گونه‌ای که همیشه به آن خاطرات رجوع می‌کنند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: معلمان همواره چراغی از علم و دانش در مسیر زندگی افراد روشن می‌کنند که هیچ‌گاه به فراموشی سپرده نخواهد شد. 

رحیمی با بیان اینکه همه اندیشمندان بر این نکته تاکید می‌کنند که سعادت جامعه در گرو آموزش درست است، اظهار کرد: چنین آموزشی به دست معلمانی انجام می‌شود که تربیت‌کنندگان و پرورش‌دهندگان نسل‌های آینده و حال‌اند. 

او با بیان اینکه نتایج رسیدگی و تخصیص اعتبار به فرهنگیان و مدارس و توجه به محتوای آموزشی در آینده مشخص خواهد شد، عنوان کرد: تجربه دیگر کشورها نیز نشان می‌دهد، آنان که در آموزش بیشتر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، از درآمد سرانه، تکنولوژی، آسایش و رفاه بیشتری برخوردارند. 

استاندار فارس اظهار کرد: بدین‌معنا، سرمایه‌گذاری کشورهای پیشرفته و مدعی نه در ایجاد کارخانه‌ها و نه در تشکیل نیروی نظامی آنان، بلکه ثمره توجه به آموزش بوده است. 

رحیمی ادامه داد: این کشورها توانسته‌اند با جذب نخبگان از سراسر جهان، با هزینه کم،  بهره بسیار ببرند و همین موضوع باعث انباشت ثروت برای آنها شده است. 

او تاکید کرد: باید تلاش کنیم با توجه به علاقه فرهنگی فرزندان این جامعه، برنامه‌ریزی کرده و آنان را به ماندن در کشور و خدمت کردن به هموطنان خود ترغیب کنیم. 

استاندار فارس با بیان اینکه دولتمردان و تصمیم‌گیرندگان می‌توانند با بسترسازی، زمینه زندگی بهتر و آسایش و پیشرفت را فراهم کنند، گفت: سرمایه‌های انسانی که تحت عنوان نخبگان شناخته می‌شوند، محصول همان آموزشی هستند که برای آن سرمایه‌گذاری شده است و این نهال زمانی به بار می‌نشیند که به روش‌های آموزشی جدید دست یابیم. 

رحیمی افزود: حرکت به این سمت و سو می‌تواند نوید بخش توسعه یافتگی و پیشرفتی روز افزون برای مردم کشورمان باشد.

استاندار فارس در پایان این مراسم از  نمایندگان معلمان برگزیده استان تجلیل کرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
320 کلیک ها  یکشنبه, 12 ارديبهشت 1400 11:28
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا