• استاندار فارس :

مرکز سعدی شناسی آماده بهره برداری است/استفاده از ظرفیت ها برای توسعه فعالیت های پژوهشی فرهنگی

مرکز سعدی شناسی آماده بهره برداری است/استفاده از ظرفیت ها برای توسعه فعالیت های پژوهشی فرهنگی
   
مرکز سعدی شناسی آماده بهره برداری است/استفاده از ظرفیت ها برای توسعه فعالیت های پژوهشی فرهنگی |||| ||||

استاندارفارس گفت: پروژه ساخت مرکز سعدی شناسی با همکاری بخش خصوصی به پایان رسیده و به زودی آماده بهره برداری است.

عنایت الله رحیمی با بیان این که طرح ساخت مرکز سعدی شناسی در 15 سال گذشته مورد توجه بوده و در سال های اخیر روند ساخت آن سرعت گرفته است، اظهارداشت: این مرکز در جوار آرامگاه سعدی ساخته شده و ظرفیت های بسیار مناسبی را برای توسعه فعالیت های پژوهشی، فرهنگی و هنری پیرامون این شخصیت جهانی فراهم می کند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس افزود: انتشار بیش از 25 جلد مجموعه مقالات ارزشمند در زمینه سعدی شناسی و نیز 20 جلد کتاب فاخر در مورد زندگی و آثار سعدی شیرازی، از جمله اقداماتی است که به منظور معرفی هرچه بیشتر این شاعر بلندآوازه در استان فارس صورت گرفته است. 


وی گفت: جمع آوری نسخ خطی و کلیه آثار منتشر شده پیرامون سعدی در ایران و جهان و برگزاری کلاس های سعدی شناسی و نیز طرح گلستان خوانی در مدارس فارس و کشور از دیگر فعالیت هایی است که در راستای پاسداشت جایگاه رفیع سعدی و معرفی هرچه بیشتر این شخصیت بزرگ تاریخ فرهنگ و ادبیات ایران و جهان صورت گرفته است.


استاندارفارس با بیان این که مراسم بزرگداشت روز سعدی هر ساله در اول اردیبهشت ماه در جوار آرامگاه استاد سخن برگزار می شود و پژوهشگران، دوستداران و هنرمندان زیادی از سراسر جهان در این مراسم شرکت می کنند، ادامه داد: هم زمان با شهر شیراز، شهرهای دیگری نیز در سطح جهان با برگزاری مراسم بزرگداشت روز سعدی، یاد او را گرامی داشته و اهمیت کم نظیر اورا در تاریخ ادبیات جهان متذکر می شوند.


 رحیمی با اشاره به ظرفیت های قابل توجهی که مرکز سعدی شناسی در اختیار پژوهشگران، هنرمندان و علاقه مندان به سعدی قرار می دهد، ابراز امیدواری کرد: افتتاح و بهره برداری از مرکز سعدی شناسی در معرفی هر چه دقیق تر و گسترده تر این حکیم سخن دان و شاعر برجسته شیراز در سطح بین المللی تاثیر فوق العاده ای داشته باشد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
634 کلیک ها  پنج شنبه, 02 ارديبهشت 1400 15:08
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا