تمدید یک هفته ای محدودیت های کرونایی در فارس

تمدید یک هفته ای محدودیت های کرونایی در فارس
   
تمدید یک هفته ای محدودیت های کرونایی در فارس |||| ||||

جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای فارس از تمدید محدودیت‌های هوشمند کرونایی در این استان به مدت یک هفته تا ١٠ اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

عبدالرضا قاسمپور پنج‌شنبه دوم اردیبهشت در گفت‌وگوی مجازی با خبرنگاران به تشریح مصوبات آخرین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس پرداخت و بیان کرد: این محدودیت‌ها در بخش‌های مختلف صنفی، تردد خودرویی، آموزش، دور کاری ادارت، مراسمات و برنامه‌های فرهنگی اجرایی می‌شود.

او افزود: تشدید نظارت‌ها و راههای ارتباطی مردم و رسانه‌ها با ستاد استانی و نهادهای نظارتی نیز در آخرین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس از طریق سامانه‌های ١٣٧ حمل و نقل شهرداری، ١١١ و سامد استانداری، ١٩٠ دانشگاه علوم پزشکی، ١٣٥ تعزیزات، ١٢٤ صمت و ١١٠ نیروی انتظامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به مصوبه دیگر این جلسه اشاره و ادامه داد: بانک‌ها و دستگاههای اقتصادی در شرایط موج چهارم کرونا با توجه به همکاری اصناف و تعطیلی مشاغل گروههای دو، سه و چهار از هرگونه اقدام اجرایی علیه اصناف و بنگاههای اقتصادی خودداری کنند.

قاسمپور همچنین تشدید برخورد با برپاکنندگان مراسم ختم و عروسی و سایر تجمعات، کنترل مسافران خارجی و قرنطینه کرونا مثبت‌ها و کاهش ساعت فعالیت برخی مشاغل از روز شنبه ٤ اردیبهشت ماه را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد.

او تصریح کرد: محدودیت‌های دو هفته گذشته تاکنون اثرگذار بوده و آمار مراجعین به مراکز درمان و بهداشتی استان با روند کاهشی مواجه شده اما همچنان آمار بستری‌ها بالاست و ضریب اشغال تخت‌های عادی کرونایی بیش از ٩٠ درصد و تخت‌های ویژه بیش از ٧٠ درصد است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه خوشبختانه درصد مثبت شدن تست‌ها به حدود ٣٠ درصد رسیده است، یادآور شد: در حال حاضر ٢٦ شهرستان استان در وضعیت قرمز، ٨ شهرستان در وضعیت نارنجی و دو شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

قاسمپور همچنین تاکید کرد که تجمع مقابل واحد صنفی مجاز فعالیت که در گروه یک مشاغل قرار دارند در صورت عدم رعایت منجر به تعطیلی آن واحد خواهد شد.

او همچنین خاطرنشان کرد: آمار تردد خودروها در استان بالاست و روزانه بیش از ٥ هزار خودرو در سطح شهرها تردد می‌کنند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
552 کلیک ها  پنج شنبه, 02 ارديبهشت 1400 14:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا