فارس پیشرو در تزریق واکسن /تزریق بیش از ۴۹ هزار دوز واکسن کرونا در فارس

فارس پیشرو در تزریق واکسن /تزریق بیش از ۴۹ هزار دوز واکسن کرونا در فارس
   
فارس پیشرو در تزریق واکسن /تزریق بیش از ۴۹ هزار دوز واکسن کرونا در فارس |||| ||||

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از ابتدای واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون در استان فارس بیش از ۴۹ هزار دوز واکسن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

دکتر مهرزاد لطفی سه‌شنبه ۳۱ فروردین در سیصد و ششمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، که با حضور ناظر کشوری طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» برگزار شد گفت: طبق نمودارهای ارسالی از وزارت بهداشت، فارس همچنان در تزریق واکسیناسیون علیه کووید۱۹ پیشرو است.

لطفی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از زمان تحویل تا تزریق واکسن علیه کووید۱۹ در کشور پیشرو است و تاکنون ۴۹ هزار و ۱۷۰ دُوز واکسن علیه این بیماری به گروه های هدف در فارس تزریق شده است که از این تعداد ۴۰ هزار و ۶۷ نفر دُوز اول و ۹ هزار و ۱۰۳ نفر دُوز دوم را دریافت کرده اند.

او با بیان اینکه واکسیناسیون علیه کووید۱۹ طبق لیست ارسالی از وزارت بهداشت تزریق شده است، ادامه داد: از ابتدای آغاز واکسیناسیون سراسری علیه کرونا تاکنون، تیم های سلامت در استان فارس موفق به تزریق بیش از ۴۹ هزار دُز واکسن به گروه های هدف در زمان بندی مشخص شده اند و فارس در رتبه نخست کشور قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برنامه ریزی اعضای این ستاد برای ایجاد زیرساخت های لازم، پیش از آغاز واکسیناسیون سراسری، ادامه داد: با توجه به روند مطلوب اجرای واکسیناسیون در نخستین گروه های هدف، هم اکنون نیز مراکزی برای تزریق واکسیناسیون عمومی پیش بینی شده است.

لطفی در خصوص فرآیند واکسیناسیون علیه کووید۱۹ مانند تشکیل کمیته های جانبی برنامه واکسیناسیون، طراحی پورتال جامع واکسیناسیون، نام نویسی افراد متقاضی تزریق واکسن در گروه های مختلف، ثبت عوارض واکسن، نام نویسی دانشجویان داوطلب همکاری در برنامه واکسیناسیون، راه اندازی سه سالن برای انجام واکسیناسیون عمومی در شیراز، توضیحاتی ارایه داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره اهمیت اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»، بر گسترش این طرح ملی و موثر با کمک داوطلبان جهادی، به ویژه در مقابله با موج چهارم کروناویروس تاکید کرد.

لطفی بر لزوم پایبندی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به کروناویروس و  خروج از موج چهارم تاکید کرد و گفت: تنها راه جلوگیری از روند افزایش موارد ابتلا به کروناویروس، مشارکت مردم است تا بتوانیم شاهد کاهش آمارهای ابتلا، بستری و جان باختن هم استانی ها در اثر این بحران باشیم.

ناظر کشوری طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» نیز در حاشیه این نشست گفت: برگزاری نشست های منظم روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مثال زدنی است و جای تقدیر دارد.

دکتر «امیرمحمد اخوان» هدف از سفر به شیراز را نظارت بر انجام واکسیناسیون علیه کووید۱۹ در استان فارس اعلام کرد.

در این نشست از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص ظرفیت تخت های عادی و ویژه بیمارستانی، انجام تست های تشخیصی کرونا، آمادگی گروه های داوطلب جهادی، بیماران بستری در بخش های OPAT، روند اپیدمی ویروس کرونا در استان فارس، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کرونا، وضعیت شهرستان های استان در زمینه شیوع کروناویروس، اجرای طرح شهید سلیمانی، ماموریت های اورژانس، میزان بروز موارد جدید بیماری، تعداد و درصد تست ‌های انجام شده و موارد مثبت و تعداد مرگ و میر ناشی از کروناویروس فعالیت مراکز منتخب سرپایی کرونا، ارائه شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
312 کلیک ها  سه شنبه, 31 فروردين 1400 14:33
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا