ثبت ۳۶ مورد فوت کرونایی طی یک روز در فارس

ثبت ۳۶ مورد فوت کرونایی طی یک روز در فارس
   
ثبت ۳۶ مورد فوت کرونایی طی یک روز در فارس |||| ||||

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ مورد فوت بر اثر کرونا در فارس ثبت شده است.

به گزارش راستین آنلاین  سید روح الله حسینی یکشنبه ۳۰ فروردین آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تاکنون تشریح کرد و گفت: روند رشد تعداد بیماران، افراد بستری و فوت شدگان در این موج کرونا شدیدتر و بی سابقه است.

حسینی در ادامه از انجام ۷۸۰ هزار و ۷۷۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های فارس خبر داد و گفت که این تعداد تست منجر به شناسایی ۲۲۲ هزار و ۷۷۷ بیمار مثبت قطعی شده است.

او گفت: از ابتدای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۸۶ هزار و ۲۳۶ مورد تست سریع در فارس انجام و منجر به شناسایی ۱۱ و ۵۴۷ بیمار مثبت شده است.

حسینی افزود: در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۳۴هزار و ۳۲۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است که ۲۶۰۱ بیمار اکنون بستری هستند که ۳۴۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او در ادامه با اعلام جان باختن ۳۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۷۱۰ اعلام کرد.

حسینی همچنین از بهبودی ۲۰۲ هزار و ۱۵۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد و با بیان اینکه بررسی ها در فارس نشان می دهد در موج چهارم، همچنان در حال طی روند افزایش تعداد مبتلایان هستیم، ادامه داد: روند بیماران نیازمند بستری و بدحال افزایش یافته و آمار جانباختگان، بسیار دلخراش و نگران کننده است.

این مقام بهداشتی در فارس با تاکید بر لزوم تداوم اقدامات پیشگیرانه نظیر استفاده مداوم از ماسک، شستشو و ضدعفونی کردن مکرر دست ها، حفظ فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی از مردم خواست تا در صورت بیمار شدن یا داشتن نشانه های سرماخوردگی، به پزشک خانواده مراجعه کنند تا برای ارزیابی دقیق و آغاز به موقع درمان اقدام شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
440 کلیک ها  دوشنبه, 30 فروردين 1400 17:32
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا