قرنطینه تنها راه مقابله با پیک چهارم کرونا در فارس

قرنطینه تنها راه مقابله با پیک چهارم کرونا در فارس
   
قرنطینه تنها راه مقابله با پیک چهارم کرونا در فارس |||| ||||

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  گفت :با توجه به تداوم واکسیناسیون ، محدودیت های کرونایی و تعطیلی  مشاغل غیر ضروری  خیابان‌ها همچنان شلوغ است و تقریبا چیزی تغییر نکرده، به همین دلیل نظر ما به قرنطینه کامل شهر است .

به گزارش راستین آنلاین  عبدالرسول همتی  گفت : تاکنون ۲۸ هزار دوز واکسن ویژه پرسنل بهداشتی و درمانی به عنوان گروه هدف در فارس تزریق شده است ، که به امبد خدا تا این هفته تمامی اعضای کادردرمان در این استان، دوز اول واکسن خود را دریافت خواهند کرد.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه  پنجشنبه ۲۶ فروردین ۳۵ هزار دوز واکسن دیگر وارد فارس شده است، اعلام کرد: کار تزریق واکسن به گروه‌های هدف متداوم همزمان با سراسر کشور، در استان فارس ادامه دارد.

او ضمن اینکه  سه پایگاه واکسیناسیون در کلانشهر شیراز راه‌اندازی شده است افزود : این پایگاه ها  یکی در برج پژوهشی محمدرسول‌الله(ص)، یک پایگاه در مرکز بصیر بلوار شهید چمران و یک پایگاه در جمعیت هلال احمر واقع در بلوار سیبویه مستقر شده است.

همتی با اشاره به اینکه  اگر تعداد واکسن بیشتری به دست ما برسد ادامه داد : تعداد مراکز را افزایش خواهیم داد.

او اعلام کرد: بخشی از این واکسن های وارد شده، مختص جانبازان ٥٠ تا ٧٠ درصد است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به ظرفیت بیمارستان‌های فارس که  کاملا از بیماران کرونایی اشباع شده است، گفت: در موج سوم ٢٦٠٠ تخت ویژه کرونا در فارس پیش‌بینی شده بود، اما در موج چهارم و تاکنون ٢٤٠٠ تخت تکمیل شده است.

 همتی اضافه کرد :  مراکز ١٦ ساعته تست کرونا نیز روزانه پذیرای ٣ تا ٤ هزار بیمار هستند ، اما  به دلیل ازدحام بیماران دو مرکز ١٦ ساعته تست کرونا را شبانه روزی کرده‌ایم و مابقی هم با افزایش ساعت فعالیت مشغول به خدمات رسانی هستند.

در پایان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: همچنان نظر ما قرنطینه کامل شهر است .

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
409 کلیک ها  شنبه, 28 فروردين 1400 12:06
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا