۹۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌های فارس تکمیل شده است

۹۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌های فارس تکمیل شده است
   
۹۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌های فارس تکمیل شده است |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به افزایش قابل توجهی که در تعداد تخت‌های بیمارستان انجام شده، هم اکنون ۹۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های فارس تکمیل شده است.

 مهرزاد لطفی سه‌شنبه ۲۴ فروردین در سیصد و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ علوم پزشکی شیراز، با اشاره به ثبت رکورد انجام بیشترین تست تشخیص کروناویروس در فارس با انجام بیش از ۹۳۰۰ تست تشخیص کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، یادآور شد که آزمایشگاه‌های تشخیصی به شکل شبانه‌روزی فعال است.

لطفی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع کرونا تمام تلاش خود را در افزایش تست‌های تشخیصی انجام داده تا بتواند هر چه سریع تر نسبت به بیماریابی اقدام و افراد مبتلا را مورد پیگیری قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از دو هزار و ۹۰۰ نفر به مراکز منتخب تشخیصی درمان سرپایی کرونا مراجعه داشته‌اند، به مردم توصیه کرد تا در صورت مشاهده علائم بیماری به پزشک خانواده یا مراکز منتخب تشخیصی درمان سرپایی کرونا مراجعه کرده تا از انتشار بیماری و به خطر افتادن سلامتی شان جلوگیری شود.

وخامت حال ۲۹۸ بیمار کرونایی در فارس

لطفی با بیان اینکه ۲۹۸ نفر با وضعیت وخیم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های فارس بستری هستند که خدمات درمانی دریافت می‌کنند، از مردم خواست تا با رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی، حامی مدافعان سلامت باشند که در این ایام سخت، ایثارگرانه برای حفظ و تامین سلامتی مردم تلاش می‌کنند.

او همچنین با اشاره به اینکه سالن‌های ورزشی و فضاهای مختلف مناسب بیشتری برای انجام واکسیناسیون کووید۱۹ در شیراز در حال آماده سازی است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مراکز و مکان‌های تزریق واکسن پس از بررسی کارشناسان دانشگاه، تجهیز و آماده خدمت رسانی می‌شود.

لطفی در این نشست از اعضای قرارگاه پدافند زیستی سپاه بقیه‌الله(عج) برای اعلام هشدار، اطلاع رسانی عمومی و آگاهی بخشی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر شیراز قدردانی کرد.

 پیش از این، جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت کرونای فارس، وضعیت این استان را وخیم اعلام و خاطرنشان کرده بود که نیمی از تست‌های گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا در فارس، طی روزهای اخیر مثبت شده است.

عبدالرضا قاسمپور همچنین با اشاره به اینکه تعداد صنوف گروه یک که در زمان اعمال محدودیت‌ها، اجازه فعالیت دارند، بسیار گسترده است، یادآور شده بود که حدود 70 درصد از فعالان صنفی در گروه یک قرار دارند و این موضوع منجر به کاهش قدرت کنترلی بر ترددها شده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
373 کلیک ها  سه شنبه, 24 فروردين 1400 15:18
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا