• نماینده شهرستان لامرد در شورای اسلامی استان فارس:

بررسی مشکلات اهالی اشکنان فارس در دیدار با مسؤولان استان

بررسی مشکلات اهالی اشکنان فارس در دیدار با مسؤولان استان
   
بررسی مشکلات اهالی اشکنان فارس در دیدار با مسؤولان استان |||| ||||

  نماینده شهرستان لامرد در شورای اسلامی استان فارس در دیدار با چند مقام مسؤول در استان خواستار رسیدگی به مشکلات شهروندان اشکنان و سایر مناطق این شهرستان در زمینه‌های مخابراتی، اقتصادی، توزیع آب و خطوط ارتباط اینترنتی و موبایلی شد. 

 
موافقت با تأمین بخشی از درخواست‌های واگذاری اینترنت خانگی

به گزارش  راستین آنلاین وهب نورایی در دیدار با فرشید ایزدی مدیرعامل شرکت مخابرات فارس با اشاره به معضل سرقت کابل‌های مخابراتی در شهرستان اشکنان گفت: این پدیده مشکلات بسیاری را برای مردم اشکنان و آب‌دوان به‌وجود آورده است؛ چراکه مردم این منطقه به دلیل بضاعت خود، از اینترنت خانگی و تلفن ثابت استفاده می‌کنند و قطعی اینترنت باعث اختلال در روند تحصیلی فرزندانشان شده است. 

او با اشاره به اینکه واگذاری اینترنت خانگی (وای‌فای) نیز در این منطقه به صفر رسیده، اظهار کرد: درصورتی که بتوان با اولویت‌بخشی به افراد و مشاغلی که نیاز ضروری به اینترنت ثابت دارند، خواسته مردم منطقه را تامین کرد بسیاری از مشکلات شهروندان حل خواهد شد. 

نایب رئیس شورای اسلامی فارس در خصوص برآیند این مطالبات اظهار کرد: مدیرکل مخابرات استان فارس با تامین بخشی از درخواست‌های واگذاری اینترنت خانگی موافقت کرده و همکاری‌های لازم با شهرستان نیز براساس اولویت‌های درنظر گرفته شده صورت پذیرفته است.

نورایی افزود: در زمینه تامین کابل‌های مخابراتی به‌ویژه در منطقه آبدوان نیز قول مساعدت و اجرا در اردیبهشت‌ماه سال جاری داده شده و پیگیری‌ها نیز ادامه خواهد داشت. 

او در همین زمینه اضافه کرد: از آنجا که سرقت کابل‌های مخابراتی فزونی یافته، امکان کشیدن کابل به‌صورت زمینی وجود دارد و امکانات لازم برای این مهم نیز به محض تامین کابل با مشارکت خیران و شخص اینجانب صورت می‌پذیرد.

 

تشکیل تیم کارشناسی برای بررسی و رفع مشکلات شبکه آب و فاضلاب اشکنان

نایب رئیس شورای اسلامی استان فارس همچنین به دیدار با محسن موسوی اصل قائم‌مقام آبفا فارس نیز اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت توسعه شبکه آبفا اظهار داشت: در حال حاضر ساخت‌و‌ساز‌ واحد‌های مسکونی به دلیل نیاز به توسعه شبکه آبی با مشکل مواجه شده است و در بسیاری مناطق امکان ایجاد انشعاب جدید وجود ندارد. 

نورایی این موضوع را معضلی برای ساخت‌وساز، خانه‌دار شدن جوانان و تعویق ازدواج آنان دانست و افزود: بر این اساس، مقرر شد تیم کارشناسی خبره با حضور قائم‌مقام آبفا فارس منطقه اشکنان را بررسی کرده و با هم‌اندیشی با مسئولان برای رفع موانع و توسعه شبکه اقدام کنند. 

وی همچنین ابراز داشت: در همین زمینه نیز هزینه کانال‌کشی و توسعه شبکه از طریق خیرین و مردم تامین خواهد شد تا عملیات لوله‌گذاری و توسعه شبکه هرچه سریع‌تر و با هزینه نازل‌تر در دستور کار قرار گیرد.

 

حذف واسطه‌ها زمینه‌ساز کاهش نرخ عرضه سیمان شده است

نورایی در ادامه این دیدار‌ها به نشست با ظفر افشون، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس اشاره کرد و افزود: تامین سیمان مورد نیاز کارگاه‌ها و راه‌اندازی واحد‌های تعطیل‌شده در شهرستان لامرد از اقدامات قابل توجهی بوده است که در این زمینه صورت گرفته و از این منظر از استانداری فارس تقدیر شد. 

نماینده مردم اشکنان در شورای اسلامی استان فارس افزود: یکی از دلایل کمبود سیمان در کارگاه‌ها، واسطه‌ها بوده‌اند که در حال حاضر با حذف آن‌ها سیمان مستقیما از کارخانه با نرخ مصوب دولتی تامین می‌شود. 

وی با تاکید بر ضرورت نظارت مستمر بر تأمین سیمان گفت: حذف همیشگی واسطه‌ها نیازمند رصد دقیق نهاد‌های اجرایی است؛ همچنین کارخانه‌ها موظف‌اند گزارشی از رساندن سیمان به دست مصرف‌کننده را ارائه دهند تا دیگر دچار چنین مشکل نشویم.  

نایب رئیس شورای اسلامی فارس حاصل این دیدار را حذف واسطه‌ها و حل و فصل مشکلات شهروندان به ویژه اهالی لامرد دانست. 

 

ارائه اینترنت پرسرعت به اهالی چند روستای لامرد در آینده نزدیک

نورایی همچنین با اشاره به دیدار با مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس، بیان کرد: برخی شهر‌های شهرستان لامرد در زمینه پوشش شبکه‌ای دچار مشکل هستند و به ارتقای دستگاه‌ها یا نصب ایستگاه‌های ارتباطی نیازمندند. 

وی افزود: مسیر خشت تا بعد از روستای اندا فاقد پوشش شبکه‌ای جاده‌ای است؛ همچنین نیاز به نصب دستگاه در روستای بریو وجود دارد.

او با اشاره به اینکه ابلاغ به مرکز برای راه‌اندازی سایت روستای بریو و اختصاص اینترنت 4G به روستای کشکو و بریو صورت پذیرفته است، گفت: در آینده نزدیک اینترنت پرسرعت به اهالی این منطقه ارائه خواهد شد. 

نورایی در خصوص ضعف آنتن‌دهی همراه اول در برخی مناطق شهرستان اشکنان نیز اشاره کرد و بیان داشت: در این مناطق اینترنت در داخل ساختمان‌ها ضعیف است؛ افزون بر این پوشش جاده‌ای در برخی مناطق اشکنان نیز نیازمند بررسی است که با این خواسته‌ها موافقت شد.

 

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
438 کلیک ها  سه شنبه, 24 فروردين 1400 15:09
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا