گنجاندن استفاده مطلوب از آب انتقالی خلیج فارس در مطالعات راهبردی

گنجاندن استفاده مطلوب از آب انتقالی خلیج فارس در مطالعات راهبردی
   
گنجاندن استفاده مطلوب از آب انتقالی خلیج فارس در مطالعات راهبردی |||| ||||

نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد: باید مطالعه جداگانه‌ای برای بهره برداری از آب منتقل شده از دریا برای دشت‌های استان در دستور کار قرار گیرد و در واقع در مطالعات راهبردی فارس گنجانده شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام شنبه ٢١ فروردین در نشست انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، بیان کرد: اگر بخواهیم ابعاد مختلف این موضوع را بررسی کنیم نباز به دنبال کردن منابع آبی با مباحث علمی و نظری است.

او با اشاره به نیازهای آبی استان در بخش صنعت، افزود: توجیه اقتصادی در این بخش در صورتی که آب از دریا منتقل و شیرین شود، وجود دارد و تقریبا هزینه هم نصف می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد: تاکید باید مطالعه کافی در این باره انجام شود.

آیت‌الله دژکام همچنین با بیان اینکه در زمینه انتقال آب از دریا برای مصارف صنعتی مطالعات خوبی انجام شده است، عنوان کرد: یک بحث وجود دارد و چند ابهام و مهمترین بحث این است که وقتی این طرح وقتی می‌خواهد اجرا شود باید سودآور باشد.

او با تصریح بر اینکه کار اقتصادی باید سودآور باشد و جای تردیدی هم در این باره نیست، گفت: در هر کار اقتصادی باید سود آوری اولین نکته باشد که خود را نشان می‌دهد.از هر کسی که کار سودآوری انجام دهد، تقدیر می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه نمی‌توان گفت: اقتصاد باشد ولی سود نباشد و این چارچوب کلی اقتصاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: برخی جریان‌های فکری در درون کشور هنوز در این باره مقاومت می‌کنند.

آیت‌الله دژکام همچنین با بیان اینکه این مهم یکی از پایه‌های اقتصاد ماست که باید همه بر آن دقت داشته باشند، تاکید کرد: نحوه مشارکت و سرمایه گذاری در طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس باید تبیین و کار به سرعت دنبال شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
346 کلیک ها  شنبه, 21 فروردين 1400 17:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا