افتتاح ۳۳۰ طرح صنعتی و کارخانه طی یک سال گذشته در فارس

افتتاح  ۳۳۰ طرح صنعتی و کارخانه طی یک سال گذشته در فارس
   
افتتاح  ۳۳۰ طرح صنعتی و کارخانه طی یک سال گذشته در فارس |||| ||||

به عبارتی دیگر در هر روز کاری یک واحد صنعتی و تولیدی در این استان به بهره‌برداری رسیده که این روند تا پایان دولت نیز ادامه دارد، افتتاح این تعداد کارخانه و بنگاه اقتصادی تحول عظیمی در زمینه توسعه صنعتی این استان ایجاد خواهد کرد.

 
 
به گزارش راستین آنلاین طرح تولیدی کاشی دیوار و کف آباده با سرمایه‌گذاری ۳۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد. 
 
عنایت الله رحیمی روز پنج‌شنبه در حاشیه آیین افتتاح کارخانه کاشی دیوار و کف آباده که با حضور رئیس جمهوری بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: ۱۲ فروردین روزی است که مردم سالاری دینی که مطالبه دیرینه مردم ایران بود محقق شده است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس،استاندار فارس اظهار داشت: در یک سال گذشته ۳۳۰ طرح صنعتی و کارخانه جدید در فارس با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم صنعتی برای ۵ هزار نفر و ۵ برابر این آمار نیز اشتغال غیر مستقیم افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
 
وی ادامه داد: به عبارت دیگر در هر روز کاری در یک سال گذشته یک کارخانه تولیدی در این استان تاسیس شده است.
 
رحیمی خبرداد: در سال ۱۴۰۰ و تا پایان دولت تدبیر و امید نیز بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دیگر به ارزش تقریبی ۲۶ هزار میلیارد تومان در استان فارس افتتاح می شود که ازجمله این طرح ها می توان به پالایشگاه پارسیان سپهر در شهرستان مهر اشاره کرد.
 
استاندار فارس تاکید کرد: افتتاح این تعداد کارخانه و بنگاه اقتصادی تحول عظیمی در زمینه توسعه صنعتی این استان ایجاد خواهد کرد.
 
وی اظهار داشت: بزودی اطلاعات و مشخصات دقیق این واحدهای صنعتی افتتاح شده از سوی دستگاه‌های اقتصادی استان در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت تا خط بطلانی بر ادعای کسانی باشد که مدعی هستند آمار ارایه شده از سوی دولت غیرواقعی است.
 
وی در ادامه بیان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۰ دو مورد کلنگ زنی کارخانه جات کاشی و سرامیک در شهرستان آباده انجام شده و یک کارخانه دیگر نیز امروز ۱۲ فروردین ماه در این منطقه افتتاح شد.
 
وی ادامه داد: طرح تولیدی کاشی دیوار و کف آباده با سرمایه‌گذاری ۳۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد که قسمتی از این مبلغ از محل تسهیلات بانکی تامین اعتبار شده است.
 
استاندار فارس اضافه کرد: ظرفیت تولید این واحد سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع انواع کاشی و سرامیک است.
 
وی در ادامه مقصد اصلی تولیدات این واحد صنعتی را خارج از کشور عنوان کرد و گفت: بخشی از نیاز داخل کشور نیز توسط تولیدات این کارخانه رفع خواهد شد.
 
رحیمی تاکید کرد: با توجه به مزیت نسبی که در شهرستان آباده به دلیل وجود معادن خاک نسوز و صنعتی وجود دارد زمینه‌های لازم برای توسعه صنعت کاشی و سرامیک و دیگر صنایع وابسته در سالهای اخیر در آباده ایجاد و شکوفا شده است.
 
وی اظهار داشت: دولت در این زمینه حمایت لازم ازجمله تخصیص تسهیلات ثابت و در گردش ،بیمه،مالیات و ... را از صنایع و کارخانه های موجود و یا درحال راه اندازی انجام خواهد داد.
 
طرح تولیدی کاشی دیوار و کف آباده امروز پنج‌شنبه دوازدهم فروردین ماه در آیینی بصورت ویدیو کنفرانس توسط رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.
 
ظرفیت تولید این کارخانه که در زمینی به مساحت ۱۳۹ هزار و ۱۳۶ متر مربع احداث شد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع کاشی کف و دیوار بصورت سالانه است.
 
برای ساخت کارخانه تولیدی کاشی دیوار و کف آباده مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بانک عامل صنعت و معدن اختصاص یافته است.
 
برای اجرای این طرح که عملیات اجرایی آن از سال ۸۵ در شهرک صنعتی آباده آغاز شده اعتباری بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
 
با افتتاح این طرح که تولید روزانه آن هشت هزار متر مربع کاشی خواهد بود، برای ۱۵۰ نفر به شکل مستقیم و برای ۶۰۰ نفر به شکل غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
 
۵ پروژه در حوزه صنعت،معدن و تجارت امروز ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ و در سالروز روز جمهوری اسلامی با حضور ریاست جمهوری به بهره برداری رسید.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
198 کلیک ها  پنج شنبه, 12 فروردين 1400 14:01
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا