هشدار هواشناسی درخصوص تندباد شدید در فارس

هشدار هواشناسی درخصوص تندباد شدید در فارس
   
هشدار هواشناسی درخصوص تندباد شدید در فارس |||| ||||

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: تندباد شدید روز پنج شنبه ۵ فروردین، برخی نقاط استان فارس را فرا می گیرد.

مهرداد قطره سامانی مدیرکل هواشناسی استان فارس با اشاره به وزش تندباد شدید در روز پنج شنبه ۵ فروردین، اظهار کرد: بخش‌هایی از استان فارس از جمله نقاط شمالی، وضعیت باد بسیار شدید خواهد بود.
 
او با بیان اینکه بعد از ظهر پنج شنبه و بامداد جمعه در مناطق شمال‌غرب استان (سپیدان، رستم و مناطق اطراف) رگبار‌های پراکنده و بهاری وجود دارد، ادامه داد: نواحی نارنجی رنگ در نقشه تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت منتظر تندباد باشند و نواحی سبز رنگ بین ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر شاهد تندباد خواهند بود.
 
قطره سامانی تصریح کرد: توصیه می‌شود کشاورزان، باغداران، زنبورداران و مشاغل حساس به وزش باد شدید آمادگی لازم داشته باشند.
 
مدیرکل هواشناسی استان فارس با بیان اینکه فعلا مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی موثری که تمام نقاط استان را دربرگیرد نشان نمی‌دهند، افزود: از لحاظ تغییرات دمایی، کاهش قابل ملاحظه دما نخواهیم داشت و بتدریج افزایش دما انتظار داریم.
 
رگبار‌های پراکنده در استان فارس
 
او تصریح کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی برای امروز سه‌شنبه افزایش ابر و احتمال رگبار‌های ضعیف و پراکنده (بیشتر در ارتفاعات) در برخی مناطق شمالی استان نشان می‌دهد.
 
قطره سامانی تصریح کرد: این روز‌ها در بعد از ظهر‌ها وزش باد را خواهیم داشت که برای چهارشنبه ۴ فروردین احتمال ایجاد گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.
 
مدیرکل هواشناسی استان فارس اضافه کرد: بیشینه دمای دیروز شیراز ۲۵ و کمینه دمای بامداد امروز شیراز ۷ درجه، سردترین ایستگاه‌های استان صفاشهر و پاسارگاد با ۱- درجه و گرم‌ترین ایستگاه‌ها لامرد و مهر با ۳۳ درجه بوده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1126 کلیک ها  سه شنبه, 03 فروردين 1400 12:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا