• معاون هماهنگی  امورعمرانی استانداری فارس تاکیدکرد:

تخصیص اعتباروتعیین تکلیف پروژه راه ارسنجان به مرودشت

تخصیص اعتباروتعیین تکلیف پروژه راه ارسنجان به مرودشت
   
تخصیص اعتباروتعیین تکلیف پروژه راه ارسنجان به مرودشت |||| ||||

 معاون هماهنگ کننده امورعمرانی استانداری فارس دردیداربارحیم عزیزی فرماندارشهرستان ارسنجان در خصو ص مساله پیگیری راه مرودشت به ارسنجان وبالعکس که مطالبه جدی مردم این منطقه میباشد گفت: از زمان مسئوليتم در استانداری فارس چندین مرحله با فرمانداران قبلی وفعلی ویاتلفنی با مسئولين مرتبط با جاده ارسنجان به مرودشت جلسه حضوری داشته ام ومرتب پیگیرهستم وتماسهایی هم باهر دومدیرکل راه وشهرسازی وراهداری فارس داشته ام و به طور جد پيگير آن هستم که ظرف مدت زمان تیرتا مردادوحداکثر تا تابستان 1400به طورکامل این پروژه تکمیل وموردبهره برداری قرارگیرد.

 
 
به گزارش راستین آنلاین محمودرضایی کوچی ادامه داد: مشکل اصلي اين پروژه اين است که پيمانکار بخش اعظمي از کار را پيش برده و طلبي چند ده ميليارد توماني دارد که اگر مبلغي از طلب وي پرداخت شود، پروژه را به اتمام خواهد رساند.
 
وی متذکر شد:حدود 90درصد از پروژه انجام شده و تعهداتي برعهده ادارات کل راهداري و راه وشهرسازي فارس درخصوص ايمن سازي و چند کيلومتر نيوجرسي گذاشته شده است که این دومدیراستان هم قول برپیگیری بهتر وبیشتران داده اند.
 
رضایی همچنين گفت: به صورت جدي و ويژه پيگير اتمام اين جاده هستم و به زودي جلسه اي با دومدیرکل راه وافرادمرتبط بااین مسیر هم برای براي تخصيص بودجه وهم تکمیل اين مسير خواهم داشت تا با پرداخت بخشي از طلب پيمانکار با قوت قلب، کار را به اتمام برساند.
 
عضو شورای اداری فارس با بيان اينکه تکميل اين جاده وظيفه دولت و دستگاه هاي دولتي بوده وماهم پيگير مشکل مردم هستم، عنوان کرد: به لطف خدا تلاش داريم در آينده اي نه چندان دور و قبل از پایان دولت فعلی، جاده ارسنجان به مرودشت را به اتمام برسانيم تا اين مشکل مردم نيز حل شود.
 
در همين راستا مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان فارس نيزدراین جلسه طی تماسی تلفنی که مهندس رضایی معاون عمرانی استانداری باوی داشت  گفت: جاده ارسنجان به مرودشت داراي چندين اشکال فني و ايمني بودکه اداره کل راه و شهرسازي نسبت به تکميل اين جاده اقدام کردواداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي پس از تکميل جاده  آن را بعنوان بهره بردار تحويل گرفته و حفظ و نگهداري آن با ما خواهد بود.
 
وي همچنین گفت:جلساتي با حضورکارشنا سان راهداري،شهرسازي، فرمانداري و نماينده مردم مرودشت وارسنجان درمجلس برگزار شده و ضمن بررسي ريز مشکلات و نواقص، مقرر شده بود مشکلات مرتفع گرددوبارسید ن اعتباردردوسه ماه اینده جاده تکمیل ومورد بهرخ برداری قرارخواهدگرفت.
 
شهبازی مدیرکل راه وشهرسازی فارس هم  درتماس تلفنی رضایی باوی دراین جلسه بر اتمام هرچه زودترجاده ارسنجان به مرودشت تاکیدداشته واظهارنمود:این جاده درقالب یک پروژه ملي تعريف شده و هم اکنون بيش از 90 درصدپيشرفت داشته است.البته مطالبات پرداخت نشده پيمانکار پروژه در حدود 30 ميليارد تومان بوده که براي تکميل کار نياز به بودجه و اعتبار دارد.وي با اشاره به حضور تعدادي از مسئولين ارشد کشوري و استاني بر سر اين پروژه گفت: قول هايي براي تسريع در روند پروژه داده شده اما بحث مالي هنوز تامين نشده است.صورتجلسه اي تنظيم و مقررشد با همين وضعيت پس از انجام يک سري کارهاي جزئي همچون خط کشي و گذاشتن چند نيوجرسي اين جاده وارد مدار شود. مقرر شد بخشي از کارهاي مانده را دو اداره راهداري و شهرسازي انجام دهند که بخشی انجام وبخش دیگران به زودی ازسر گرفته خواهدشد.
 
 
کمبود اعتبار کشوري مشکل جاده ارسنجان به مرودشت
 
 
زاهدی درادامه افزود:عدم اجراي پنج دور برگردان، يک پل و زيرگذر ناقص در حوالي روستاي علي آباد، نبود خط کشي،يک کيلومتر آسفالت، نيوجرسي و گاردريل از جمله نواقص جاده ارسنجان به مرودشت مي باشد.قطعه اي در حدود 12 کيلومتر از ارسنجان تا خبريز در دست اجرا داريم و پيشرفتي حدود 90 درصدي دارد.
 
مدیرکل راه و شهرسازي استان فارس با ذکر اينکه وضع تخصيص بودجه در کل کشور به همين صورت بوده و کشور مشکل اعتباري دارد، اظهار داشت:قول اينکه رقمي براي اين پروژه تخصيص داده شود را گرفته ايم و به محض تخصيص کار را ادامه خواهيم داد.
 
وي با بيان اينکه حداکثر سه ماهه پس از پرداخت اعتبارکار جاده ارسنجان به مرودشت به اتمام خواهد رسيد، تصريح کرد:طبق قولها و گفته ها،حداکثرتا پايان تابستان 1400اين پروژه تمام و به بهره برداري خواهد رسيد.
 
 
احداث جاده های منتهی به ارسنجان به رونق همه جانبه این شهرستان کمک میکند
 
 
رحیم فرماندار ارسنجان دردیداربامعاون عمرانی استانداری فارس گفت: راه یكی از زیرساختهای اصلی توسعه به حساب می آید ، كه این مهم برای این شهرستان ارسنجان حیاتی بنظر می رسد.
 
عزیزی افزود: ارسنجان بدلیل واقع شدن در بن بست اقبال كمتری در زمینه توسعه ، اشتغال زایی و ارتقا امكانات دارد.
 
وی اظهار كرد: درسه مسیر از ارسنجان به نی ریز ، هرات و سروستان جاده در دست احداث است ، درصورت تكمیل این سه پروژه ارسنجا ن در مسیر چهارراه ارتباطی قرار می گیرد.
 
وی ادامه داد: جاده ارسنجان به سروستان بدلیل كمبود اعتبار متوقف شده ، همچنین 13 كیلومتر جاده اجرا شده ارسنجان به نی ریز قابل بهره برداری است.بگفته عزیزی ، در صورتی كه این سه جاده به بهره برداری رسد در توسعه شهرستان و اشتغال زایی آن اثرگذار است.
 
وی بیان كرد: كمربندی مصوب ارسنجان بدلیل تامین نشدن اعتبار تاكنون به مرحله اجرایی نرسیده است.
 
نماینده دولت درارسنجان گفت: ارسنجان به لحاظ موقعیت جغرافیایی در بن بست واقع شده ، برای برون رفت از این مشكل باید جاده های مصوب این شهرستان تكمیل و به بهره برداری برسد.
 
عزیزی درادامه افزود: در صورتی كه ارسنجان در مسیر اصفهان به بندرعباس قرار گیرد نه تنها در عمران و آبادی شهرستان بلكه در ایجاد اشتغال آن موثر خواهد بود.
 
اوبیان داشت:جوانان این شهرستان از بیكاری در رنج هستند ، مسوولان باید برای خروج این شهرستان از بن بست كمر همت ببندند تا با باز شدن مسیر روند اشتغال منطه سیر صعودی یابد.
 
رییس انجمن دوستداران میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی شهرستان ارسنجان هم دراین دیدار گفت:خروج شهرستان ارسنجان از بن بست نیاز به احداث راههای مواصلاتی و متصل شدن جنوب و شمال كشور از طریق این منطقه است.
 
حسین یارمحمودی افزود: افزود: همچنین تكمیل جاده كمربندی و دسترسی رانندگان به مسیر بهتر موجب رونق عبور و مرور از طریق این شهر به جاده اصلی می شود.
 
وی ادامه داد: جاده ارسنجان به سروستان كه جنوب استان را به شمال استان وصل می كند از سال 87 از مسیر سروستان شروع شده و 40 درصد پیشرفت فیزیكی داشته ، اما در حوزه ارسنجان كارگاه غیر فعال مانده است.
 
بگفته وی ، جاده فعلی تحمل ترافیك منطقه را ندارد ، با توجه به تعدد روستاهای واقع در مسیر ، حوادث جاده ای مشكلات زیادی را ببار می آورد.
 
یارمحمودی اضافه كرد: جاده ارسنجان به نی ریز با 37 كیلومتر طول در دست احداث است ، فاز یك ایمن مسیر باصرف 90 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و مابقی مسیر در حال احداث می باشد.وی فرسوده بودن ماشین آلات ، كمبود اعتبارات برای نگهداری راهها ، لكه گیری ، نصب تابلو علائم اجباری انتظامی ، حذف نقاط حادثه خیز تهیه آسفالت روكش جاده های اصلی و فرعی را از مشكلات عمده بخش راه عنوان كرد.
 
این فعال فرهنگی وگردشگری گفت:برای خروج ارسنجان از بن بست احداث چند جاده در دستور كار قرار گرفته كه برخی به همت مسولان وپیگیری خوب فرمانداری ارسنجان واداره راه این شهرستان  در حال اجراست.
 
*چهار بانده شدن مسیر تخت جمشیدبه ایوان قدمگاه ارسنجان مطالبه مردم این مناطق و فعالان گردشگری فارس است.*
 
وی ادامه داد: جاده ارسنجان به خرامه كه از مسیر پاسارگاد به اصفهان و از خرامه به محور بندرعباس وصل می شود یكی از پروژه های راهسازی درجهت رونق گردشگری و توریسم این شهرستانها است که بایدبه طور جدی به ان پرداخت.
 
یارمحمودی درپایان بیان داشت: انتظار می رودباپیگیری معاونت محترم امورعمرانی استانداری، نماینده محترم مردم شهرستان وفرماندارپیگیر ارسنجان وضعیت اعتباری پروژه های راه سازی ارسنجان مورد بررسی قرار گیرد و به زودی این پروژه ها رونق كاری یابند.
 
گفتنی است جاده مواصلاتی شهر ارسنجان به توابع این شهرستان که راه اصلی دسترسی به روستاهای اطراف میباشدبه دلیل استاندارد نبودن و طولانی شدن زمان اجرای پروژه تعریض جاده باعث بروز تصادفات متعدد منجر به جرح و فوت گردیده است.وبنابر اطلاعات واصله برابرشکایات مردمی در خصوص این جاده همواره شاهد تصادفات پرخطر و کشته و مصدوم شدن تعداد قابل توجهی از مردم عزیز این منطقه درمسیر ارسنجان به توابع وارسنجان به مرودشت  هستیم که به گفته شاهدان محلی علت اصلی این فجایع، نامطلوب و ناامن بودن این جاده وعرض کم ان واستانداردنبودن پیچ وخم های فراوان این راه قدیمی است.
 
ارسنجان در120کیلومتری شمال شرقی شیراز مرکز استان فارس قراردارد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
849 کلیک ها  دوشنبه, 18 اسفند 1399 18:39
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا