تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی فارس باید جذب اعتبارات پروژه های نیمه تمام را تا پایان سال جاری با جدیت پیگیری کنند

تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی فارس باید جذب اعتبارات پروژه های نیمه تمام را تا پایان سال جاری با جدیت پیگیری کنند
   
تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی فارس باید جذب اعتبارات پروژه های نیمه تمام را تا پایان سال جاری با جدیت پیگیری کنند |||| ||||

استانداری فارس  در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه  استان تاکید کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی فارس باید جذب اعتبارات پروژه های نیمه تمام را تا پایان سال جاری با جدیت  پیگیری کنند تا  استان از ظرفیت ایجاد شده در قانون بودجه سال ۹۹ بی بهره نماند.

به گزارش راستین آنلاین  عنایت الله رحیمی  تلاش های مسئولان دستگاه های اجرایی این استان را در ایام تحریم و کرونا قابل تقدیر دانست و گفت: تلاش مجموعه دولت بر این بود که مولفه‌های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و همچنین شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری جهش تولید تعیین شده محقق شود که با توجه به شرایط خاص و ویژه سال جاری عملکرد خوبی در استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در زمینه تولیدات کشاورزی و صنعتی فارس از آلمینیوم و خودروسازی گرفته تا مواد معدنی و غذایی پیشرفت و افزایش خوبی در سطح استان فارس در سال ۹۹ صورت گرفته که حاصل همدلی بخش دولتی و خصوصی بوده است تا جایی که امروز می توانیم مدعی باشیم  سال جهش تولید در فارس محقق شده است.

وی به لزوم تحقق مطالبات مردم نیز اشاره کرد و گفت: با شیوع بیماری کرونا و با وجود تحریم های ظالمانه مردم فشارها و مشکلات معیشتی زیادی را تجربه کرده اند و از طرفی خادمان آنها در دستگاه های دولتی در تلاش برای کاهش این فشارها هستند.

استاندار فارس ادامه داد: اقدامات خوبی در خصوص مطالبات به حق مردم و خصوصا بازنشستگان تامین اجتماعی که خواهان همسان سازی حقوقشان با بازنشستگان کشوری و لشکری بودند انجام شد و دولت اعتباراتی خوبی برای تحقق این موضوع تخصیص داده است.

رحیمی معتقد است که بازنشستگان و کسانی که برای این مملکت زحمت کشیده اند نباید امروز با مشکلات معیشتی مواجه باشند و از طرفی دیگر مردم نیز باید به محدودیت های کشور توجه داشته و درک کنند که جنگ اقتصادی هزینه دارد.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان تاکید کرد : مسئولان باید حداکثر تلاش خود را بکار گیرند که تمام اعتبارات فارس در سال جاری بطور کامل جذب شود.

استاندار فارس بیان کرد: ماده ۵۶ قانون الحاقی بودجه سال ۹۹ فرصتی مناسب و اعتباراتی نقد محسوب می شود که به نسبت اسناد خزانه در روند توسعه استان تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و باز پرداخت آن نیز توسط دولت تضمین شده است و به همین دلیل باید از تمام ظرفیت های موجود برای استفاده فارس از این منابع بهره گرفته شود.

وی اظهار داشت: پروژه های نیمه تمام مهمی در این استان از محل ماده ۵۶ تعریف شده و تائیدیه نهایی آن از سوی بانک عامل اخذ شده و تنها باید دستگاه های اجرایی مربوطه پروژه های زیرمجموعه را برای به نتیجه رسیدن پیگیری کنند.

وی موضوع تهاتر بانکی را نیز فرصتی برای دستگاههای اجرایی این استان عنوان کرد و گفت: تاکنون ۴۵۳ میلیارد تومان اعتبار به سازمان برنامه بودجه کشور ارسال شده که ۳۴۹ میلیارد تومان آن به این استان تخصیص یافته و همچنین ۲۸۳ میلیارد تومان نیز اسناد خزانه ملی صادر شده که مجموع این اعتبارات برای به حرکت در آوردن پروژه‌های نیمه تمام فارس کافی است.

رحیمی در بخش پایانی سخنان خود بر تسریع در زمان پاسخگویی به استعلامات مردم در ارگانهای دولتی تاکید کرد و افزود: باید مدت زمان بین درخواست ارباب رجوع و اخذ تصمیم در شورای برنامه ریزی استان فارس کاهش یابد تا میزان رضایتمندی مردم بالا رود و قطعا طولانی بودن روند پاسخ به استعلامات در دستگاه های اجرایی موجب بروز نارضایتی در بین مردم و سرمایه گذاران می شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
627 کلیک ها  یکشنبه, 17 اسفند 1399 09:04
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا