کرونا در کمین مردم / آمار بیماران بدحال فارس سه رقمی شد

کرونا در کمین مردم / آمار بیماران بدحال فارس سه رقمی شد
   
کرونا در کمین مردم / آمار بیماران بدحال فارس سه رقمی شد |||| ||||

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ویروس کرونا در حال چرخش است و از میان سهل‌انگاران رعایت پروتکل‌های بهداشتی، قربانی می‌گیرد، از سه رقمی شدن تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در فارس خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین  سید روح‌الله حسینی پنجشنبه ۱۴ اسفند در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس پرداخت و گفت: از بین ۵۳۵ بیمار مبتلا به کرونای بستری در بیمارستان‌های فارس، ۱۰۵ نفر به دلیل وخامت وضعیت جسمی، در بخش‌های آی.سی.یو، تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

حسینی با تاکید براینکه خطر در کمین ساده انگاران است و مردم باید از هرگونه ساده پنداری و عادی انگاری در این بحران بپرهیزند، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۴۹ هزار و ۷۲۰ تست تشخیصی مولکولی انجام و منجر به شناسایی ۱۷۶ هزار و ۹۶۴ بیمار مثبت قطعی شده است.

او اضافه کرد: از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۴۰ هزار و ۳۳۹ مورد تست سریع انجام و منجر به شناسایی ۳۲۵۶ بیمار مثبت شده است.

حسینی مجموع بیماران مثبت قطعی در فارس را ۱۸۰ هزار و ۲۲۰ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد بیمار ۱۷۱ هزار و ۴۵۲ نفر بهبود یافته و ۳۲۶۶ بیمار هم جان باخته‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با این هشدار که حضور در میهمانی و تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی، مراکز خرید و پُرتردد و نیز رعایت نکردن توصیه های بهداشتی موجب افزایش این بیماری می شود، از مردم خواست تا با جدی گرفتن و رعایت پروتکل های بهداشتی، از خود و اطرافیانشان در مقابل این ویروس خطرناک مراقبت کنند.

به گزارش ایسنا، روند افزایشی تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان فارس طی روزهای اخیر منجر به تبدیل وضعیت شماری از شهرستان‌های جنوبی این استان به نارنجی شده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
334 کلیک ها  پنج شنبه, 14 اسفند 1399 14:04
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا